Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nu finns Navigon på Appstore.


iGerra

Rekommendera Poster

Jo det är sant, inte så bra att gå vilse med cykel. :hihihi:

 

Det är nog inte det roligaste :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 300
  • Created
  • Senaste svar
mAn blir ju sugen på denna app. Det som talar emot är att den tar upp mkt plats. Sitter man på en 8 gb som egentligen är en 7 gb så har man bara 5 gb kvar efter en installation av denna. Kanske skulle ha gått på 16 istället men det är lätt att vara efterklok.

 

5GB klarar man sig ganska långt på väl? :)

 

Hehe de som du säger, det är lätt att vara efterklok :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er.

 

Har idag en iPhone 3G. Och tänker köpa den nya iPhone 3GS n'r den släpps.

Om jag nu köper Navigons GPS program till min nuvarande telefon och sedan säljer den. Kommer det då att

gå att lägga in Navigon i den nya iPhonen genom att synka telefonen via iTunes, eller måste man köpa det igen ?

 

//Everlast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er.

 

Har idag en iPhone 3G. Och tänker köpa den nya iPhone 3GS n'r den släpps.

Om jag nu köper Navigons GPS program till min nuvarande telefon och sedan säljer den. Kommer det då att

gå att lägga in Navigon i den nya iPhonen genom att synka telefonen via iTunes, eller måste man köpa det igen ?

 

//Everlast

 

Det kommer gå att synka den igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för ditt svar, nu är jag nöjd.

 

Bifogar två bilder från inställningar, vet inte om de svarar på din fråga då jag aldrig har använt den annat än i bil.

post-8382-1245656824_thumb.jpgpost-8382-1245656839_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj då värkar utvecklingen har inte nått ända fram hos vissa .

att GPS går att använda på flera sätt än att åka bil med.

 

Finns det folk som använder gps till cykel?? :skrattaat:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj då värkar utvecklingen har inte nått ända fram hos vissa .

att GPS går att använda på flera sätt än att åka bil med.

 

Nu har det iallafall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj då värkar utvecklingen har inte nått ända fram hos vissa .

att GPS går att använda på flera sätt än att åka bil med.

 

Det är verkligen en revolution att cykla med en stor hjälm, kondom liknande dräkt och som grädde på moset en Navigon GPS i handen eller fast tajpat på styrningen! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som har lust att testa köra appen med datatrafiken avstäng så man kan få klarhet hur bra den fungerar via enbart satellit? Intressant då man är utomlands.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som har lust att testa köra appen med datatrafiken avstäng så man kan få klarhet hur bra den fungerar via enbart satellit? Intressant då man är utomlands.

 

Undrar samma sak :)

Men det kommer säkert under dagen, man har ju ett annat liv vid sidan av forumet :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som har lust att testa köra appen med datatrafiken avstäng så man kan få klarhet hur bra den fungerar via enbart satellit? Intressant då man är utomlands.

 

Testade med flightmode igång, fick ingen signal.Testade även att stänga av 3g, fick ingen signal då heller. Verkar som om man måste ha "data" igång för att det ska fungera. Är det så att A-gps:en på något sätt måste ha en signal från telenätet för att fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade med flightmode igång, fick ingen signal.Testade även att stänga av 3g, fick ingen signal då heller. Verkar som om man måste ha "data" igång för att det ska fungera. Är det så att A-gps:en på något sätt måste ha en signal från telenätet för att fungera?

 

Använder du iPhonens "Kartor" fungera denna ej heller i flightmode.

Däremot fungerar båda med avstängt 3G.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade med flightmode igång, fick ingen signal.Testade även att stänga av 3g, fick ingen signal då heller. Verkar som om man måste ha "data" igång för att det ska fungera. Är det så att A-gps:en på något sätt måste ha en signal från telenätet för att fungera?

 

Konstigt enligt Navigon ska det ju fungera att använda den utan data igång.

 

När du menar att du stänger av 3G, har du då edge nätet och det fungerar inte då heller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flightmode stänger av GPS-chipet så det är inte så konstigt att det inte fungerar.

 

För att testa om det fungerar utan "data" så ändra APN till något felaktigt.

Ex. online.telia.se -> online.telia.ses

 

Det står nedan i App Store för applikationen så lär det nog fungera alldeles utmärkt utan "data".

 

"...and can be used without an Internet Connection..."

 

Jag har kört Google Maps med cachade kartor (Bläddra fram och zooma runt hemma via Wi-Fi så visas det som har laddats hem sedan när man är ute och utan "data") utan "data" så GPS:en fungerar utmärkt utan "data"!

Om ni förstår vad jag menar! :unsure:

 

post-8382-1245695767_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man sätter den i flygplansläge så stänger den väl av alla sändare/mottagare inklusive gps:en?

 

om man e utomlands och har data-roaming avstängt så kan iPhonen ju inte använda sig utav data-trafik och det borde således gå att använda navigon utan att få någon kostnad för data.

 

jobbar i danmark och ska testa imorgon. återkommer med resultat. wish me luck :)

 

edit: PGreen hann före, men jag ska göra ett live test imorgon iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också köpt Navigon Väldigt nöjd och kartor är ju för hela europa.

Nu kan jag sälja min gamla navman...

Till 700kr var det faktiskt billigt om man ser vad man fick.

 

Iphone med alltfler funktioner ersätter tydligen det mesta efterhand.

 

mvh/Nico

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara höja ett varningens finger för telefon/GPS-hållare i bilar..

Enligt polisen (när jag gjorde anmälan efter att ha fått rutan inslagen och låset sönderbrotschat :superirriterad: )

Tittar de s*tans asen till inbrottstjuvar efter just hållare i vindruta/på panel och chansar på att den lata ägaren lagt GPS:en i handskfacket.. En bekants bekant hade hört samma sak hos Malmöpolisen, men där är packet tydligen så "smarta" att det räcker med sugproppsmärken på vindrutan för en snabb smash and grab-kontroll av ens bil *suck*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett fäste som sitter på fläktublåsgallret, med en vridbar hållare till iPhonen. Finns till de flesta bilmodeller.

 

http://www.dustinhome.se/pd_5010168333.aspx

 

samt Brodit Proclip:

 

Samma som jag hade till min HTC :) funkade bra. Tyvärr fick jag paranoia efter mitt inbrott så jag vågar inte ha någon lockande hållare i bilen mer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar ju kanon, nu har jag ytterligare en anledning att köpa iPhone! :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett fäste som sitter på fläktublåsgallret, med en vridbar hållare till iPhonen. Finns till de flesta bilmodeller.

 

http://www.dustinhome.se/pd_5010168333.aspx

 

samt Brodit Proclip:

 

Kan du vrida den till horisontellt läge ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du vrida den till horisontellt läge ?

 

Om den är vridbar så borde det väl gå? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den är vridbar så borde det väl gå? :P

 

Den kanske enbart är vridbar i sidled ? eller inte....därför jag frågar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där Brodit-hållaren verkar ju väldigt smart tycker jag... Är det någon som vet vilka butiker (fysiska) som säljer dessa? Jag skulle gärna vilja klämma lite på den först. Vad har ni som köpt den för erfarenheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...