Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Teliaabonnemang


Elbasso

Rekommendera Poster

Har nån hört vad som kommer att gälla oss som köpte iphone

när den kom förra året ? Mitt abonnemang går ju inte ut förrän

jan 2010 ? Får man inte köpa ny lur nu i juli då ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det får du, men då måste du lösa ett abonnemang till den nya telefonen.

 

Surt sa räven med lång bindningstid....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste begära en så kallad slutfaktura, d.v.s. en faktura för resterande bindningstid och det kan kosta en del!

För min del blir det 599 ≈ 600kr/månad * 12 månader = 7200kr för ett år!

 

Jag har två år på min så det blir ungefär 14400, har dock betalat 1 månad så det blir 13600kr om jag ska ha en slutfaktura :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju inte klokt !? Läste nånstans att AT i USA hade nåt

slags upplägg i denna situationen. Nån som vet ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp med kontantkort och använd ditt nuvarande abb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ingen anledning till att de kommer sluta med att sälja dem i kombination med kontantkort. De lär ju dock kosta 7-8000 eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste begära en så kallad slutfaktura, d.v.s. en faktura för resterande bindningstid och det kan kosta en del!

För min del blir det 599 ≈ 600kr/månad * 12 månader = 7200kr för ett år!

 

Jag har två år på min så det blir ungefär 14400, har dock betalat 1 månad så det blir 13600kr om jag ska ha en slutfaktura :D

 

Jag hoppas du/alla förstår att det inte är 14400kr för telefonen.. Du har sagt att du ska ett abbonemang i 2 år och du har möjligheten att betala allt på en gång. Nackdel med bindningstid är också att man inte kan byta till billigare abbonemang under tiden man är bunden, även om man är nöjd med operatören.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en slutfaktura kan du bara få om du byter från telia till en annan operatör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som ett Teliabutiksbesök är av nöden....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutsatt att man har ett Telia abbonemang borde man ju kunna köpa iphone 3gs till fullpris.

Det verkar ju absurt att man inte ska kunna köpa en ny telefon utan att behöva teckna ett nytt abbonemang.

 

Men även om det blir så, så har jag tur då tjejen ska teckna sig för ett telia abb då hon kommer ta över min iphone 3g när jag vill köpa 3gs.

 

Men Telia borde inse att många iphone användare kommer vilja byta til nya 3gs och därmed ha någon lösning för dessa kunder när tiden väl är kommen. Dom kan ju inte neka oss att byta upp oss i telefonväg, verkar helknasigt..

 

Jag vet att Telia har sina egna tankar om saker å ting, men detta borde dom faktiskt ha en lösning för, även om de säkert komma kosta en del. Men att vi med Telia abb idag ska kunna köpa en 3gs cash ser jag som en självklarhet.

 

Apple vill väll inte heller bara sälja telefoner till nya kunder utan till alla??

 

Och som vi vet har Apple mycket att säga till om i sina avtal med ÅF..

 

Några tankar från mig bara.

 

Peace...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas du/alla förstår att det inte är 14400kr för telefonen.. Du har sagt att du ska ett abbonemang i 2 år och du har möjligheten att betala allt på en gång. Nackdel med bindningstid är också att man inte kan byta till billigare abbonemang under tiden man är bunden, även om man är nöjd med operatören.

 

Nej det är inte bara för telefonen, det är abonnemanget OCH telefonen men du kan inte enbart begära en slutfaktura på telefonen!

 

Behöver inte billigare abonnemang, är nöjd med det jag har idag hos Telenor och priset på det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en slutfaktura kan du bara få om du byter från telia till en annan operatör.

 

Där har du fel!

Du kan ringa och begära en slutfaktura för ditt abonnemang när du än vill!

 

Detta vet jag eftersom jag brukar alltid begära en slutfaktura när jag har ungefär 6 månader kvar av bindningstiden kvar! Har gjort det hos Telia där jag först var kund men sen flyttade jag över till Telenor och har gjort samma sak där två gånger! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man väljer Telia Mobil iSurf så kan man välja 0 månader och få betala 5995 kr för en iPhone 3G 16 GB Svart..

 

 

Helt ok..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där har du fel!

Du kan ringa och begära en slutfaktura för ditt abonnemang när du än vill!

 

Detta vet jag eftersom jag brukar alltid begära en slutfaktura när jag har ungefär 6 månader kvar av bindningstiden kvar! Har gjort det hos Telia där jag först var kund men sen flyttade jag över till Telenor och har gjort samma sak där två gånger! :)

 

det var vad jag fick höra av Telias kundtjänst när jag talade med dem för några veckor sedan. har typ 6 mån kvar av min tid åsså nu å hade hört talas om att man kunde begära en slutfaktura, men fick nobben då de berättade att det bara fungerade om man bytte operatör. smidigt att de kör olika för olika folk då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man väljer Telia Mobil iSurf så kan man välja 0 månader och få betala 5995 kr för en iPhone 3G 16 GB Svart..

 

 

Helt ok..

 

Men utöver detta tillkommer ju 149kr i månaden...

Att det är noll månader innebär ju bara att du inte har någon bindningstid, men tänk på att uppsägningstiden är 3 månader!

 

Så priset blir ju:

- 5999kr för iPhone 3G

- 149kr i månaden gånger 3 månaders uppsägningstid = 447kr

 

Totalt blir det: 6446kr ...

 

 

Även om du tecknar 0 månader så har du som sagt uppsägningstid på tre månader!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kommer säkerligen att kunna förlänga de avtal som kom med iPhone 3G.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kommer säkerligen att kunna förlänga de avtal som kom med iPhone 3G.

 

Det har gått spekulationer just runt det att Telia skulle ha något för de som köpt en iPhone 3G ... Men det återstår att se...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men utöver detta tillkommer ju 149kr i månaden...

Att det är noll månader innebär ju bara att du inte har någon bindningstid, men tänk på att uppsägningstiden är 3 månader!

 

Så priset blir ju:

- 5999kr för iPhone 3G

- 149kr i månaden gånger 3 månaders uppsägningstid = 447kr

 

Totalt blir det: 6446kr ...

 

 

Även om du tecknar 0 månader så har du som sagt uppsägningstid på tre månader!

 

 

Det stämmer! :ThumbsUp:

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Hej

 

Anders Häll heter jag och jobbar på Telia kundservice.

För dom som t.ex har tappat sin iPhone och sitter med bindningstid kvar kan genom kundtjänst få köpa en ny (Ej nya 3Gs varianten då vi ej har fått priserna på denna).

Då med priset: 5495:- för 8Gb varianten & 6495:- för 16Gb varianten.

Observera att dessa priser endast gäller iPhone 3G inte 3Gs!

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...