Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Idag stänger Viasat


pëhrzzon

Rekommendera Poster

Då har det analoget börjat att stängas ner. Viasat ska stänga sitt analoga nät idag och snart lär ännu fler av dom analoga kanalerna stänas ner. Snart måste man gå och köpa en rutten digitalbox :(:( Jag kollade nyss ifall 3:an hade stängt men den fanns fortfarande kvar då. Jag bryr mej ju inte så mycket om att ZTV förvinner för den kollade jag ändå aldrig på. TV3 är det värre med, nu kommer jag inte längre kunna kolla på Simpsons!! Och dom kan ju sända någon kul film ibland.

 

Om 5:an också stänger sitt analoga nät så kommer jag att köpa en box direkt. För den kanalen är i princip den ända jag tittar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har haft dialogbox i många år nu och fick då ta "det stora paketet" för att slippa betala hyra på boxen. Av ren lathet har vi sen inte bytt ut det "stora paketet" förrän i veckan hos comhem. Vi valde 8 favoriter plus Canal+ och till vår förvåning var det HELA +paketet och inte bara en av kanalerna. Beställer man bara Canal+ så betalar man ju skjortan! Dessutom fick vi veta att man får byta dessa 8 favoriter en gång i månaden, så lessnar man på en kanal så kan man byta till en annan.

 

Är säker på att det är billigare med Viasats box och liknande, men vi har comhem kabel-tv så vi hade inte så mycket val då när vi skaffade boxen (vi var en av pionjärerna). Har inte haft så mycket klagomål på comhems digitala tv-nät faktiskt. I början var det inkörningsproblem, men då fick vi ofta bara betala halva månaden om tre dagars tv var borta osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken panik jag fick när jag läste ditt inlägg pëhrzzon. Jag rusade till tvn för att kolla om jag har trean kvar, jag har den kvar!!! Det vore ju värsta skillsmässan om jag och simpson kom ifrån varandra! Får väl köpa en sån där låda snart! <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bara tittar på Kanal 5 så tycker jag synd om dig. Inte världens mest intelligenta utbud direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bara tittar på Kanal 5 så tycker jag synd om dig. Inte världens mest intelligenta utbud direkt.

Femman har jag inte haft på länge nu!!! Fanns bla CSI som jag brukade kolla på + något program till!

Jag håller med dig om att femman inte tillför så mycket men det finns små ljuspunkter även på den kanalen!

 

Men trean får de inte ta bort :( Bättre än fyran tycker jag!!! Insider, efterlyst, simpsons, OZ (slut) och annat bra!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har det analoget börjat att stängas ner. Viasat ska stänga sitt analoga nät idag och snart lär ännu fler av dom analoga kanalerna stänas ner. Snart måste man gå och köpa en rutten digitalbox :(  :( Jag kollade nyss ifall 3:an hade stängt men den fanns fortfarande kvar då. Jag bryr mej ju inte så mycket om att ZTV förvinner för den kollade jag ändå aldrig på. TV3 är det värre med, nu kommer jag inte längre kunna kolla på Simpsons!! Och dom kan ju sända någon kul film ibland.

 

Om 5:an också stänger sitt analoga nät så kommer jag att köpa en box direkt. För den kanalen är i princip den ända jag tittar på.

:P Vad på femman är så viktigt?

 

Ztv sänder också Simpsons och framförallt David Letterman. Det räcker långt för mig...

 

Men visst är det så att kabeltv inte berörs av det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanal 5 har några saker som jag trivs mycket med:

Frasier (90-talets överlägset bästa sitcom)

The Tonight Show med Jay Leno (slår Letterman flera gånger om i mitt tycke)

High Chaparall

 

Tja, det är nog det enda jag tittar på på den kanalen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:P  Vad på femman är så viktigt?

Vänner

Jay Leno

'Allå 'allå 'emliga armen

Buffy the vampire slayer

High Chaparall

Frasier

Motor jornalen

Top Gear

plus många fler

 

Ztv sänder också Simpsons och framförallt David Letterman. Det räcker långt för mig...

jag kanske hade kollat om det inte var för att ZTV har så dålig bild hos mej :(

 

Men visst är det så att kabeltv inte berörs av det här?

Jo det gör det, i alla fall om man får tro texten "Du tillhör ett analogt visat hushåll. Den 15 maj stänger Visat ner sitt analoga nät" som har kommit upp ett par gånger när jag tittat på 3:an. Och via kabel-TV är väl det ända sättet att få in 3:an via analoga nätet

 

Dom hade dock inte stängt ner när jag kollade för ca. en halvtimme sedan och då var det den 16:e!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men visst är det så att kabeltv inte berörs av det här?

Jo det gör det, i alla fall om man får tro texten "Du tillhör ett analogt visat hushåll. Den 15 maj stänger Visat ner sitt analoga nät" som har kommit upp ett par gånger när jag tittat på 3:an. Och via kabel-TV är väl det ända sättet att få in 3:an via analoga nätet

 

Dom hade dock inte stängt ner när jag kollade för ca. en halvtimme sedan och då var det den 16:e!

Jag får rättta till mitt påstående lite...tydligen berörs inte comhem av övergången till digitaltv. vad som gäller med de andra boalgen vet jag däremot inte. Så har du comhem är det visst lugnt ett tag till! :)

 

http://www.comhem.se/boe.asp?m=62&p=323&l=swe

 

Förresten får väl ändå fråga olle ses som femmans bästa program? Det missar jag aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men visst är det så att kabeltv inte berörs av det här?

Jo det gör det, i alla fall om man får tro texten "Du tillhör ett analogt visat hushåll. Den 15 maj stänger Visat ner sitt analoga nät" som har kommit upp ett par gånger när jag tittat på 3:an. Och via kabel-TV är väl det ända sättet att få in 3:an via analoga nätet

 

Dom hade dock inte stängt ner när jag kollade för ca. en halvtimme sedan och då var det den 16:e!

Jag får rättta till mitt påstående lite...tydligen berörs inte comhem av övergången till digitaltv. vad som gäller med de andra boalgen vet jag däremot inte. Så har du comhem är det visst lugnt ett tag till! :)

 

http://www.comhem.se/boe.asp?m=62&p=323&l=swe

 

Förresten får väl ändå fråga olle ses som femmans bästa program? Det missar jag aldrig.

:):):):):):):):) Jag har Comhem! Yippi. Okej men det var ju konstigt att jag fick en varning om att det analoga nätet skulle stängas då och att jag skulle förlora 3:an om jag inte skaffade digitalbox borde inte dom ta ansvar för oss som blir uppskrämda!!!!!! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var nog viasat som gick ut med varningen till alla som har analoga sändningar, jag har nämligen haft samma varningsmeddelande rullandes i rutan.

Comhem tar väl emot de digitala signalerna och omvandlar dem till analoga...typ! :) Det stod på texttv, vilka som berördes av ändringarna.

 

Men jag håller med dig, skönt att slippa köpa nåt extra för att se på tv. Jag avvaktar ett tag till innan jag går över till digitaltv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer digitalboxarna vara inbyggsda i TV:n i framtiden då? och jag menar alltså inte om 100 år :lol:

 

Det är väl ingen höjdare att ha en extra pryl som säkert kostar skjortan, och samlar massor med damm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Verkar som man måste börja betala för att se på parabolen i fortsättningen :ph34r:

Alla mina Viasat försvann nu i veckan.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer digitalboxarna vara inbyggsda i TV:n i framtiden då? och jag menar alltså inte om 100 år :lol:

 

Det är väl ingen höjdare att ha en extra pryl som säkert kostar skjortan, och samlar massor med damm

Nej, eftersom man inte kunde komma överens om en internationell standard, så kommer det med största sannolikhet inga apparater med inbyggda digitalmottagare. Då skulle man få ha en modell för Sverige, en för Norge, en för Finland, en för Tyskland och så vidare genom västvärldens länder...

Kanske kan det komma en avancerad digitalbox som avkodar ALLA signaler samtidigt och skickar ut dem i vanlig koaxial in i TV:n.

Då kan man ha en enda box för en hel bostad, oavsett hur många apparater och videor man har.

För tillfället bor jag hemma. Vi har fem TV-apparater och tre videor. Det gör åtta digitalboxar, om man ska kunna använda alla.

Vill man sen ha de andra digitalkanalerna (de kodade - SVT och TV4 är okodade), så blir det till att punga ut med åtta abonnemang!

Digital-TV blir alltså mycket billigare för SVT, men mycket dyrare för medborgaren.

Sen har vi ju fortfarande kvalitetsförlusten som är permanentad i och med att man låst digitalformatet nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Digital-TV blir alltså mycket billigare för SVT, men mycket dyrare för medborgaren.

Sen har vi ju fortfarande kvalitetsförlusten som är permanentad i och med att man låst digitalformatet nu.

Låter som att digital-TV inte alls är till för oss konsumenter, utan för TV-bolagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppsan, nu försvann trean hos oss :ph34r:

 

Får väl börja lyssna mer på radio istället ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Krypteringar är till för att knäckas. :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...