Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

modem-uppkopplings-mätnings-program?


vdb

Rekommendera Poster

modem-uppkopplings-mätnings-program? Finns det? Alltså ett program att mäta stabiliteten och eller kvalisorten hos den uppringda uppkopplingen......och ja, tyvärr finns det fläckar på kartan dit inte bredare band eller Ödsl finns. Har lite problem med min uppkoppling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Har du testat TPT?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Du hämtar det programmet, TPT, Här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, färdigmätt och klart. Ytterligare en anledning att lägga ner den där sopiga uppkpplingen mot Glocalnet, dom vet inte ens vad panther är!? De frågade -" Vilket windows är panther?"....say no more., man kan ju inte ens bli arg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jmfr ADSL tjänster på olika leverantörer. Skippa modemet. Använd jacket till ADSL.

 

Här finns mycket att läsa om telefoni: http://www.pts.se/

 

Där finns även jämförelseprislistor på olika tjänster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart skulle jag väl kasta modemet så långt det bara gick om det vore MÖJLIGT att få adsl eller liknande där jag bor...

Tro mig, jag har ringt bönat, bett, hotat Jämtkraft, teracom och telia att bygga ut adsl här i f_cking glesbyggd....eventuellt 2005 kommer det.....Ska jag flytta eller vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flytta! - ok ok ok jag bara skämtar.

 

Ok sorry - kan bara beklaga. Men se då till att du har en där du inte betalar för överföringar - pris per MB o så.... flatrate är det som gäller - inget annat!!!!

 

Ring runt - eller maila olika företag och be dem komma in med offerter och vad de ger (du får) för respektive pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...