Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Call Of Duty?

TigerDuck

Recommended Posts

Nån som har provat än? Räcker det med Imac Globe 800 Mhz,

eller måste man gå och köpa en G5:a????

Beställde spelet igår. Återkommer någon gång nästa vecka med en rapport......

G5a behövs inte, däremot når din iMac knappt upp till minimikraven och därmed tror jag inte du ska hoppas på för mycket. Har själv klarat spelet - tog ca 10 timmar på mellanläget. Körde på min PowerBook G5 1,25 GHz 64 MB grafik samt 512 MB RAM, och det funkade fint förutom ett par rejält laggiga ställen (två massiva scener med _mycket_ folk på en gång…). Överlag ett kanonspel med allt man kan önska; schyst action, omväxlande uppdrag och omgivningar samt bra grafik. Däremot tycker jag att avsaknaden av sk bots (datorstyrda motståndare) i multiplayer-läget verkligen är trist… Läste en intervju med skaparna som sade att de inte ansåg att det behövs då man kan spela på nätet… doh…

e lite synd att det ska va så.. alltså att spel kan lagga till även på en G5:a när just det spelet flöt på bra på en sunkig gammal AMD 1.2GHz PC med bara SD-ram minne å ett GeForce Ti 4 kort. (Min spel-pc)

Haha!

Det funkar super på min Imac Globe 800 mhz! (384 RAM) Den enda gången det laggat lite är när man kommer till Stalingrad på Volga (vilken FET spelupplevelse, snyggaste jag sett!!). OCh skönt att Apsyr äntligen har lyckats porta ett spel ordentligt! Medal of Honor är ju en ren katastrof jämfört med C O D! Rekommenderar alla som gillar WWII spel att köpa!

//TigerDuck ;)

Har inga problem på min G5/1.8 enkel processor/512 MB. Men spelet är för lätt i "medium-läge" tycker jag. Det är inte kul att kunna spela typ 8 nivåer på ett par timmar (eller hela spelet på 10). Jag har satt på svåraste, då är det lagom kul.

Jag måste ju säga att det rent grafiskt är helt otroligt. Det är väldigt fin filmkänsla i spelet (de ska visst ha haft den där Spielberg tv-serien om andra världskriget som förebild), bättre än något annat spel jag provat.

Det har redan börjat flaggas om ett expansionspack till hösten på PC-sidan. Vad tror ni, kommer den portas till Mac på en gång eller tar det ett halvår igen ?

Anders Lundberg

Ah, nu har jag också testat. Jag brukar inte gilla FPS:er, och det här var väl inget större undantag. Men jag får hålla med om att det är fräckt. Och deffinitivt mer förlåtande för nybörjare än AA.

Angående att det kan hacka till även på en G5:a - det här är inte så konstigt. Sånt kan även hända med windows, även om det är mindre sannolikt. OS X är inte gjort för att ge all datorkraft åt ett enda program, helt enkelt, därför kan det hända att systemet, eller något annat program man har igång, råkar få lite fler klockcykler än det borde i en känslig situation. Vilket kan få även grafiskt sätt lätta spel att snubbla till.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...