Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Blåtandsmus


cquenced

Rekommendera Poster

Jag tycker väl det inte är rätt att lägga diskussen under OSX men det är väl det som passar bäst.

 

Jag ska byta iBook nu till en med inbyggd blåtand och vill ha en mus till detta. Apples är ju snygg men de har glömt att sätta dit några knappar. Jag vill ha åtminståne 2knapparsmus med scroll. Logitech har en, heter 900- nånting. Går det att använda den utan dess basenhet? finns det någon annan? Nån som har erfarenhet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går utmärkt att använde Logitechs bluetooth mus utan basenhet.

Jag använder bara basenheten då batterierna behöver laddas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt macoteket funkar inte alla knappar på den tydligen.. men det kommer säkert någon uppdatering för sådant snart.. dessutom behöver man kanske inte alla knappar? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Scroll hjul och höger och vänster musknapp fungerar i osx panter utan problem.

De andra knapparna fungerar bara på PC ännu.

Det går inte att se batterinivån i bluetooth inställningar som man kan med apples

bluetooth produkter men det blinkar en röd lampa på musen då det är dags att ladda batterierna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
MusicNixon

Jag var inne på Macoteket igår och testade en liten nätt Bluetooth-mus. RadTech BT500 hette den (ca 620 kr m. moms). Var först lite meckigt att få igång den, men sedan fungerade den bra. Cool att ha som komplement till en iB/PB. Jag var på vippen att köpa den, men blev lite tveksam när jag testat den lite. Den var nästan för liten. Men jag trivdes med den gamla puckmusen, så jag ska gå dit och känna på den igen.

 

Logitech-musen är nästan för biffig, med alla dess knappar. Apples form och storlek är perfekt, men det är ju det där med knapparna och scrollhjulet... <_<

 

Här är en bild på RadTech:

http://www.macoteket.se/items.cgi?type=ite...ded_info=525518

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Scroll hjul och höger och vänster musknapp fungerar i osx panter utan problem.

De andra knapparna fungerar bara på PC ännu.

Det går inte att se batterinivån i bluetooth inställningar som man kan med apples

bluetooth produkter men det blinkar en röd lampa på musen då det är dags att ladda batterierna.

Jo då de fungerar på mac också, i spel och så, dock är det så att den enda funktionen i Mac OS X som går att applicera på musknappar utan externa drivrutiner är Exposé.. men å andra sidan är de resterande knapparna perfekt just till Exposé.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker väl det inte är rätt att lägga diskussen under OSX men det är väl det som passar bäst.

Och varför passar inte prylar eller hårdvara?? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...