Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari 4 slopar plus knapp för ny flik m.m..


peterohlsson85

Rekommendera Poster

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar
Använder mig inte av flikarna, men de går ju att få fram vad jag kan förstå

 

Vad jag förstått är det inte själva flikarna utan deras placering som det finns synpunkter på.

 

(För övrigt håller jag med Jarting - Hur klarar du dig?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara instämma med några ovan - Safari 4 är klockren alla kategorier! Idag åkte Firefox ut efter att jag har varit tvungen att köra med båda. Nu löser Safari allt för mig och det känns mycket bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidhildor

Safari 4 är hur gött som helst! En fråga: Kan man få länkar osv att öppnas i ny flik istället för ett nytt fönster? Högerklick och "öppna länk i ny flik" är ett klick för mycket. Jag hittade nått typ av script somskulle lösa det men jag tyckte det såg suspekt och pc-igt ut.

MVH/ Dave

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari 4 är hur gött som helst! En fråga: Kan man få länkar osv att öppnas i ny flik istället för ett nytt fönster? Högerklick och "öppna länk i ny flik" är ett klick för mycket. Jag hittade nått typ av script somskulle lösa det men jag tyckte det såg suspekt och pc-igt ut.

MVH/ Dave

Jag använder mig av tillägget Saft (kostar några kronor) och det ger bl.a möjligheten att tvinga nya fönster att öppna i flikar istället. http://haoli.dnsalias.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidhildor

Tack för tipset! Det känns lite drygt att behöva betala för en sån enkel grej men det är klart att det kanske finns andra funktioner i saft jag kan ha glädje av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder mig av tillägget Saft (kostar några kronor) och det ger bl.a möjligheten att tvinga nya fönster att öppna i flikar istället. http://haoli.dnsalias.com/

Behövs väl ingen saft för det? Finns ju i inställningarna för Safari. Förvisso måste man hålla inne kommando-knappen, men det är ju ett mindre problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behövs väl ingen saft för det? Finns ju i inställningarna för Safari. Förvisso måste man hålla inne kommando-knappen, men det är ju ett mindre problem.

Jag orkar inte hålla ner CMD varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari 4 är hur gött som helst! En fråga: Kan man få länkar osv att öppnas i ny flik istället för ett nytt fönster? Högerklick och "öppna länk i ny flik" är ett klick för mycket. Jag hittade nått typ av script somskulle lösa det men jag tyckte det såg suspekt och pc-igt ut.

MVH/ Dave

du menar som det som blir när du skriver in det här i terminalen?

defaults write com.apple.Safari TargetedClicksCreateTabs -bool true

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari 4 är hur gött som helst! En fråga: Kan man få länkar osv att öppnas i ny flik istället för ett nytt fönster? Högerklick och "öppna länk i ny flik" är ett klick för mycket. Jag hittade nått typ av script somskulle lösa det men jag tyckte det såg suspekt och pc-igt ut.

MVH/ Dave

 

Kör med Glims istället för Saft, bättre och GRATIS. Den har massa trevliga funktioner.

 

http://www.machangout.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kalleponken
Kör med Glims istället för Saft, bättre och GRATIS. Den har massa trevliga funktioner.

 

http://www.machangout.com/

 

Kan bara håller med!! =) Dock har inge kompatibel version med final Safari 4 kommit än men de jobbar på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara håller med!! =) Dock har inge kompatibel version med final Safari 4 kommit än men de jobbar på det.

 

Den funkar för mig tycker jag? Har inte märkt något som inte funkar än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidhildor
du menar som det som blir när du skriver in det här i terminalen?

CODE

defaults write com.apple.Safari TargetedClicksCreateTabs -bool true

 

Kan du förklara lite närmre hur man gör? Känns farligt att pilla där om man inte gjort det förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du förklara lite närmre hur man gör? Känns farligt att pilla där om man inte gjort det förut.

Du kopierar textsträngen, avslutar safari, öppnar terminalen, klistar in och trycker enter.

Avsluta terminalen och slutligen starta safar igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidhildor
Du kopierar textsträngen, avslutar safari, öppnar terminalen, klistar in och trycker enter.

Avsluta terminalen och slutligen starta safar igen.

 

Fungerar ej. Jag skall inte trycka nått innan i terminalen? Starta om datorn?

 

Jag löste det! Måste missat nått tecken eller nått. Stort tack för hjälpen!

 

MVH Dave

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker rent spontant att Safari 4 är typ dubbelt så snabb som Safari 3. Iaf på MacBook med Tiger som jag använder...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du glömde en som jag gillar, Cmd + L för att markera adressfältet

Sant.. förlåt :)

 

Du har två Cmd tangenter vettu, den är riktigt enkel att nå :P

Jaa, bra! :) Fast jag brukar sitta med min tumme på den vänstra och då måste jag flytta handen vilket är sååååå jobbigt ;)

 

Fel!

Cmd + W stänger aktiv flik (eller fönster om det bara har en flik)

Oj, förlåt, bra att du rätta mig :):yeahbaby:

 

Detta har jag också länge önskat svar på.

 

I Safari kan du trycka på Cmd + L, som egentligen är för att markera adressfältet, men som tar upp fönstret ur docken om du trycker gör så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ensamseglaren

Smyger in en liten fråga; helt plötsligt så börjar nya fönster öppnas i maximerat läge, utan att jag ändrat någon inställning. MYCKET irriterande, någon som har en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smyger in en liten fråga; helt plötsligt så börjar nya fönster öppnas i maximerat läge, utan att jag ändrat någon inställning. MYCKET irriterande, någon som har en lösning?

Många plugins har ett alternativ i stil med "always maximize new windows" eller "zoom new browser window to max". Har du något installerat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ensamseglaren
Många plugins har ett alternativ i stil med "always maximize new windows" eller "zoom new browser window to max". Har du något installerat?

Endast ad-block. Fast detta uppstod lågt efter jag installerade det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ensamseglaren
Safari 4 är hur gött som helst! En fråga: Kan man få länkar osv att öppnas i ny flik istället för ett nytt fönster? Högerklick och "öppna länk i ny flik" är ett klick för mycket. Jag hittade nått typ av script somskulle lösa det men jag tyckte det såg suspekt och pc-igt ut.

MVH/ Dave

Finns en sådan inställning i Secrets.

http://secrets.blacktree.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kort fråga: vilket versionsnr har safari 4 nu? 4.0 var ju betan. ni som använder saft: är det samma saft-version som ni använde till safari 4.0-betan som ni nu har till nuvarande stabila safari 4, dvs 11.0.0?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kort fråga: vilket versionsnr har safari 4 nu? 4.0 var ju betan. ni som använder saft: är det samma saft-version som ni använde till safari 4.0-betan som ni nu har till nuvarande stabila safari 4, dvs 11.0.0?

5530.17

 

Saft fick sig nog en liten uppdatering, men inget nytt versionsnummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5530.17

 

Saft fick sig nog en liten uppdatering, men inget nytt versionsnummer.

all right, tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...