Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

64-bitars Os X


bubblan2

Rekommendera Poster

Läste på nyhetsforumet att Os X inte är fullt ut "64-bitars" och därför inte riktigt anpassat till G5.

Vad innebär detta för prestanda och stabilitet? När kommer Apple att göra en version som är fullt ut "G5-anpassad"?

Märkligt förresten att man inte har haft det klart redan när G5 presenterades.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att apple borde ha släppt ett utprovat 64-bitars system med första G5 så de går att utnyttja helt. 64-bitars är en stor sak förra gången det vart en sådan var i början av 90-talet då apple gick från 24 till 32 bitars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När kommer Apple att göra en version som är fullt ut "G5-anpassad"?

Märkligt förresten att man inte har haft det klart redan när G5 presenterades.

När G5 sitter i alla Apples datorer, kommer X antagligen att bli helt 64-bitarsanpassat. Jag skulle chansa på att det är för dyrt att driva utvecklingen av 2 operativsystem, vilket det antagligen blir om man ska ha ett 32, och ett 64-bitars samtidigt.

Eftersom Powerbooken har en 32-bitars G4, kan apple inte släppa utvecklingen för 32-bitarssystem. Det skulle inte hålla, speciellt eftersom apple säljer många bärbara datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske kommer en 64 bitars version i Lion - The king. Nästa år - när powerbook eventuellt också har G5 och imac, och kanske till o med emac.

 

Sen så är det visserligen ibook som ej har.

 

Men frågan är om de kan vänta tills alla burkar kör G5 (65 bitars)

 

Jag tror att det kommer nästa år i o med "The king"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Apple vill ligga i framkant även nästa år så måste man uppgradera till 64bitars!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Win XP 64-bit kommer inte släppas än på ett tag, och vad jag vet kommer inte Longhorn vara helt 64-bitars heller... så det är nog rätt lugnt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste i Ny Teknik att Bill Gates uppmanar hårdvarutillverkarna att ta fram drivrutiner till skrivare och liknande till 64-bitarsprogram som MS utvecklar så det är dags att Apple gör något

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Win XP 64-bit kommer inte släppas än på ett tag, och vad jag vet kommer inte Longhorn vara helt 64-bitars heller... så det är nog rätt lugnt.

Tjena, XP 64 släpps nu i år och XP för IA64 finns redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Win XP 64-bit kommer inte släppas än på ett tag, och vad jag vet kommer inte Longhorn vara helt 64-bitars heller... så det är nog rätt lugnt.

Tjena, XP 64 släpps nu i år och XP för IA64 finns redan.

Är det inte så att den uppdateringen bara gör det MÖJLIGT att köra XP på en 64-bitars arkitektur, inte att de har OPTIMERAT hela XP för 64 bitars?

 

Jag har inte läst på så noga om XP 64bit, men du har säkert koll Reefer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Win XP 64-bit kommer inte släppas än på ett tag, och vad jag vet kommer inte Longhorn vara helt 64-bitars heller... så det är nog rätt lugnt.

Tjena, XP 64 släpps nu i år och XP för IA64 finns redan.

IA64 är väl ganska irrelevant... Men jag trodde att XP-64 skulle komma typ Q2 2005 eller så. Men, ja, jag kan ju ha fel. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det kommer nästa år i o med "The king"

tror ni att apple har nån elvis-låt som intro, när man drar igång datorn första gången då :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte "When I'm sixty-four"? :D :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...