nathy Posted June 3, 2009 Share Posted June 3, 2009 Försöker installera leopard på min Macbook med Mac OS X 10.4.11, har fått skivorna av en kompis men det vill inte funka! När jag sätter in skivan och startar om datorn kommer meddelandet "Mac OS X kan inte installeras på den här datorn". Vad gör jag för fel? Jag läste på http://support.apple.com/kb/HT1544?viewloc...mp;locale=sv_SE att när installeraren öppnas ska man välja skivenhet för Mac OS X och skivenheter som kan användas ska ha en symbol med en grön pil. Ingen sån kommer upp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
geefourman Posted June 3, 2009 Share Posted June 3, 2009 Försöker installera leopard på min Macbook med Mac OS X 10.4.11, har fått skivorna av en kompis men det vill inte funka! När jag sätter in skivan och startar om datorn kommer meddelandet "Mac OS X kan inte installeras på den här datorn". Vad gör jag för fel? Jag läste på http://support.apple.com/kb/HT1544?viewloc...mp;locale=sv_SE att när installeraren öppnas ska man välja skivenhet för Mac OS X och skivenheter som kan användas ska ha en symbol med en grön pil. Ingen sån kommer upp? Har du fått skivor som tillhör en annan dator? vad står det på skivorna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nathy Posted June 3, 2009 Author Share Posted June 3, 2009 Jag vet inte om dom kommit med en dator eller köpts för sig, är det någon skillnad? MacBook Mac OS X install Disc 1 Mac OS version 10.5 AHT version 3A137 Disc version 1.1 To start up from Mac OS X, hold down the C key as the computer starts up. To use Apple Hardware Test, hold down D key as the computer starts up. Vet inte om det var till någon hjälp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lar-sode Posted June 3, 2009 Share Posted June 3, 2009 Är skivan grå har den kommit med en dator och går inte att installera på din burk, är skivan svart så kan du installera på alla mac datorer som kan köra leopard. Jag gissar på att skivan är grå och det är därför det inte fungerar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nathy Posted June 3, 2009 Author Share Posted June 3, 2009 Ah, det var därför. Tack! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bältesclip Posted June 4, 2009 Share Posted June 4, 2009 Svart funkar på alla, gråa bara på den modell som de kom med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geefourman Posted June 4, 2009 Share Posted June 4, 2009 Ah, det var därför. Tack! men jag ser att du oxå har en MacBook så det borde ju fungera...har ni likadana? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bältesclip Posted June 5, 2009 Share Posted June 5, 2009 men jag ser att du oxå har en MacBook så det borde ju fungera...har ni likadana? Funkar bara om de har samma modell. MacBook:en har uppdaterats ganska många ggr... Link to comment Share on other sites More sharing options...
geefourman Posted June 5, 2009 Share Posted June 5, 2009 Funkar bara om de har samma modell.MacBook:en har uppdaterats ganska många ggr... mmm, därför jag frågade om dom hade likadana... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håkan Walther Posted June 7, 2009 Share Posted June 7, 2009 Fast om de hade samma model av Macbook så skulle de ju ha samma skivor. Jag misstänker att trådstartaren har en äldre Macbook, som släpptes innan Leopard kom och kompisen har en nyare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.