vexxan Posted June 3, 2009 Share Posted June 3, 2009 Hej! Sitter hos min kusin och vill desperat lira WC3. Är ingen kung på MAC, köpte min för en vecka sedan, men vill installera WC3. När jag stoppar in skivan kommer bara "Warcraft III" ikonen på skrivbordet och denna innehåller bara exe-filer och lite annat skit, inget som verkar vara något installationsprogram för MAC. Det blir ingen autostart DVS. Detta är en original-skiva och det står PC/MAC på fodralet så det borde fungera, den funkar perfekt på min kusins PC iaf. Har testat blizzards guide om att man skulle skapa en avbild av skivan för att sedan köra den via hårddisken, men lyckas inte få det att fungera. Snälla, hjälp en desperat spellös gamer att få igång sitt spel! MVH Fredric Link to comment Share on other sites More sharing options...
iphone77 Posted June 4, 2009 Share Posted June 4, 2009 Hej! Sitter hos min kusin och vill desperat lira WC3. Är ingen kung på MAC, köpte min för en vecka sedan, men vill installera WC3. När jag stoppar in skivan kommer bara "Warcraft III" ikonen på skrivbordet och denna innehåller bara exe-filer och lite annat skit, inget som verkar vara något installationsprogram för MAC. Det blir ingen autostart DVS. Detta är en original-skiva och det står PC/MAC på fodralet så det borde fungera, den funkar perfekt på min kusins PC iaf. Har testat blizzards guide om att man skulle skapa en avbild av skivan för att sedan köra den via hårddisken, men lyckas inte få det att fungera. Snälla, hjälp en desperat spellös gamer att få igång sitt spel! MVH Fredric Enklaste sättet är att registrera spelet på blizzardstore: http://us.blizzard.com/store/?rhtml=y Då kan man tanka spelet direkt från blizzardstore när man vill och serienumret lagras där också. Installationspaketet som man tankar därifrån funkar klockrent och är det smidigaste sättet att installera WC3 oavsett plattform. Lycka till! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vexxan Posted June 5, 2009 Author Share Posted June 5, 2009 Enklaste sättet är att registrera spelet på blizzardstore:http://us.blizzard.com/store/?rhtml=y Då kan man tanka spelet direkt från blizzardstore när man vill och serienumret lagras där också. Installationspaketet som man tankar därifrån funkar klockrent och är det smidigaste sättet att installera WC3 oavsett plattform. Lycka till! tack så mycket, det var en bra funktion. Men har redan köpt spelet och vill gärna inte göra det igen. Men som det låter på dig så kan man registrera ett serienummer? Ska kolla om jag hittar något om det, sofar no luck. Tack iaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
peanjo66 Posted June 5, 2009 Share Posted June 5, 2009 Ska kolla om jag hittar något om det, sofar no luck. Jag tyckte också det var ett bra tips. Hittade detta: https://us.battle.net/login/login.xml?ref=h...bam&rhtml=y Skapa ett battle.net-konto och sedan kan man trycka in sina koder. Tyvärr fungerade det inte för WoW-spelen. Det är ett av dem (det andra) som inte går att installera. Pust pez... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juventino Posted June 5, 2009 Share Posted June 5, 2009 Har Warcraft III som jag spelar på min Macbook, när jag stoppar in skivan så öppnar jag finder och klickar på skivan i vänstra delen av kolumnen. Så finns det en WC3 icon man dubbelklickar på och installationen körs igång precis likadant som på en Windows maskin... Såhär ser det ut när jag stoppar in min skiva i datorn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juventino Posted June 5, 2009 Share Posted June 5, 2009 Har Warcraft III som jag spelar på min Macbook, när jag stoppar in skivan så öppnar jag finder och klickar på skivan i vänstra delen av kolumnen. Så finns det en WC3 icon man dubbelklickar på och installationen körs igång precis likadant som på en Windows maskin... Såhär ser det ut när jag stoppar in min skiva i datorn Link to comment Share on other sites More sharing options...
iphone77 Posted June 6, 2009 Share Posted June 6, 2009 tack så mycket, det var en bra funktion. Men har redan köpt spelet och vill gärna inte göra det igen. Men som det låter på dig så kan man registrera ett serienummer? Ska kolla om jag hittar något om det, sofar no luck. Tack iaf Nej alltså du registrerar dina befintliga spel, du behöver inte köpa spelet på nytt Skapa ett konto på blizzardstore, gå in under account-fliken och under "manage my games" kör du add game. När du skrivit in serienumret på ditt spel får du en länk där du kan tanka spelet. Mycket smidigt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
iphone77 Posted June 6, 2009 Share Posted June 6, 2009 Har Warcraft III som jag spelar på min Macbook, när jag stoppar in skivan så öppnar jag finder och klickar på skivan i vänstra delen av kolumnen.Så finns det en WC3 icon man dubbelklickar på och installationen körs igång precis likadant som på en Windows maskin... Såhär ser det ut när jag stoppar in min skiva i datorn Problemet med att installera från skiva är att man inte kan patcha med senaste patchen direkt för då blir spelet korrupt :/ Man måste först patcha till en tidigare version och sen patcha till senaste, jobbigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.