Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iPhone no service

nissekey

Recommended Posts

Hejsan alla, skulle behöva rejält med hjälp nu.

köpte dumt nog en iPhone i USA för grovt överpris.

När jag kom hem trodde jag upplåsningen var värsta projektet så jag bad en vän jailbreaka den osv. när det var fixat kunde jag sätta i mitt sim-kort(comviq). det funkade perfekt i ca 5 dagar men nu så börjar den krångla, sedan i lördags har jag inte haft någon mottagning och på mobilen står det "ingen service/no service" Drog ner till de som jailbreakat den tidigare och frågade vad problemet var och de sa att man var tvungen att vänta på en uppgradering av det program(quickpwn) de använde för att fixa den från början. Men det känns som om de inte är så jävla kunniga så jag hoppas nu på att någon kan hjälpa mig med detta. Självklart ska jag inte förvänta mig att de ska funka perfekt när jag inte har en regelrätt iphone men det är så skumt att den funkar i en vecka perfekt men sedan inte :S

iPhone 3g 8gb.

Verision 2.2(5G77)

Modemfirmware 02.30.03

Finns det något sätt att lösa detta på lr måste jag helt enkelt vänta på den nya verisionen?

Hejsan alla, skulle behöva rejält med hjälp nu.

köpte dumt nog en iPhone i USA för grovt överpris.

När jag kom hem trodde jag upplåsningen var värsta projektet så jag bad en vän jailbreaka den osv. när det var fixat kunde jag sätta i mitt sim-kort(comviq). det funkade perfekt i ca 5 dagar men nu så börjar den krångla, sedan i lördags har jag inte haft någon mottagning och på mobilen står det "ingen service/no service" Drog ner till de som jailbreakat den tidigare och frågade vad problemet var och de sa att man var tvungen att vänta på en uppgradering av det program(quickpwn) de använde för att fixa den från början. Men det känns som om de inte är så jävla kunniga så jag hoppas nu på att någon kan hjälpa mig med detta. Självklart ska jag inte förvänta mig att de ska funka perfekt när jag inte har en regelrätt iphone men det är så skumt att den funkar i en vecka perfekt men sedan inte :S

iPhone 3g 8gb.

Verision 2.2(5G77)

Modemfirmware 02.30.03

Finns det något sätt att lösa detta på lr måste jag helt enkelt vänta på den nya verisionen?

Har du uppdaterat/återställt telefonen under den här tiden?

darkshippo
iPhone 3g 8gb.

Verision 2.2(5G77)

Modemfirmware 02.30.03

Om du verkligen har modemfirmware 02.30.03 så är du rökt. Om du inte ha booloader 5.08

Tack för svar, men jag har bootloader version 06.02 :/

Kan man fixa 5.08 på något sätt?

Nix.

Troligen kommer du inte kunna låsa upp den innan OS 3.0 kommer.

Kan vara värt ett försök att gå till en Telia/Telenor butik, och se om dom kan låsa upp den åt dig.

Annars håll koll på denna sida när OS 3 släpps.

http://blog.iphone-dev.org/

Nope, varken återställt eller uppdaterat den genom iTunes

Du har provat att starta om telefonen (inte återställa eller uppdatera, bara starta om)?

Nix.

Troligen kommer du inte kunna låsa upp den innan OS 3.0 kommer.

Kan vara värt ett försök att gå till en Telia/Telenor butik, och se om dom kan låsa upp den åt dig.

Annars håll koll på denna sida när OS 3 släpps.

http://blog.iphone-dev.org/

Du tror på fullt allvar att Telia eller Telenor kommer att hjälpa till med det?

Tänkte testa att åka in till en macbutik, har hört att de låser upp den för en summa pengar.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...