Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Får inte Imap att fungera med min mail

der_low

Recommended Posts

Har problem överlag med Imap och min mail låda får inte det att fungera allt. jag har tre saker jag kollar mailen från. Iphone, Mac med mail och sedan outlook på PC. Det som händer är att jag kan få mailet till min iphone och den ligger där men om jag sedan går till min Mac och laddar ner mail från Apple Mail så försvinner mailet från iphone automatiskt och ligger inte kvar på min server. Likadant om jag kör från pc då försvinner mailet från iphone och sedan finns det bara på en dator.

Jag vill kunna se mina mail vart jag än befinner mig om det är på min mac eller min pc eller på iphone jag vill alltså inte att någon av mailklienterna ska ta bort mailet från servern förens jag raderar det på någon av klienterna.

Hjälp!!!!

Har också en massa konstiga mappar som verkar inte gå att använda på min iphone en som heter INBOX som är dimmad och en massa andra saker som apple mail to do och deleted mess och sent och trash som jag inte hade innan jag körde imap.

Hjälp hur får jag ordning på detta.

Kör du IMAP-inställningar på samtliga enheter? Kör du POP-protokollet på någon av maskinerna så brukar grundinställningen vara att hämta mailet och ta bort det från servern, kan var därför det försvinner från iPhonen.

Kör du IMAP-inställningar på samtliga enheter? Kör du POP-protokollet på någon av maskinerna så brukar grundinställningen vara att hämta mailet och ta bort det från servern, kan var därför det försvinner från iPhonen.

Tjena nej kör imap på alla enheterna.

Jag har nog löst detta problem själv. Har skapat olika regler i mina maillådor att mailen ska flyttas till en annan mapp och då när mailen gör det försvinner dem på servern. ändrat reglerna till att bara kopior som flyttas till mapparna så nu borde det vara löst

Bältesclip

Låter konstigt.

Jag kör IMAP på alla datorer och på iPhone, inga problem alls...

Säg mig, hur ska vi kunna hjälpa dig om vi inte vet vilken Mail-tjänst som du använder?

Olika mailtjänster har olika inställningar. Av din beskrivning så tycks det för mig som att din server inte är rätt inställd för IMAP.

IMAP fungerar alldeles strålande för mig, och jag kör med Mobile Me. Klockren funktion.

Säg mig, hur ska vi kunna hjälpa dig om vi inte vet vilken Mail-tjänst som du använder?

Olika mailtjänster har olika inställningar. Av din beskrivning så tycks det för mig som att din server inte är rätt inställd för IMAP.

IMAP fungerar alldeles strålande för mig, och jag kör med Mobile Me. Klockren funktion.

Instämmer - vi kör IMAP på alla våra datorer, bärbara, stationär och på/i alla iPhones utan några som helst problem.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...