Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Det är här det händer


Anna Muller

Rekommendera Poster

Anna Muller

Här diskuterar vi rykten, aningar och funderingar kring WWDC 2009!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Vad tror/hoppas du kommer.

 

Hoppas:

-Uppdaterad Macbook med Firewire

-Ny iPhone

-Snow Leopard

-iPod touch 3:e gen.

 

Tror/vet:

-Ny iPhone

-Iphone OS 3

-Snow Leopard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kennylorentzon
Vad tror/hoppas du kommer.

 

Hoppas:

-Uppdaterad Macbook med Firewire

-Ny iPhone

-Snow Leopard

-iPod touch 3:e gen.

 

Tror/vet:

-Ny iPhone

-Iphone OS 3

-Snow Leopard

 

Hehe skönt att du ändå fick med Tror.. undra hur många kommentarer du hade fått annars om du skrivit Vet:

:P

 

Jag hoppas på en ny iPhone! :) Inte för att jag ska köpa den men skulle vara roligt ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag hoppas på, men som definitivt aldrig kommer:

 

En G4 Cube liknande maskin med kraftfull GPU, en hybrid mellan Mac Mini och Mac Pro dvs. Kraftfullare än Mac Mini, tillräcklig för att kunna spela spel på den med typ ett stationärt 4850 eller 9800 GTX. Dock inte med lika mycket muskler som en Mac Pro, typ en Core 2 processor.

Således billigare än Mac Pro, typ 14 000 kr utan skärm.

 

Önsketänkande, men det får väl bli en high end iMac när jag har råd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Coolt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Íngen av er i redaktionen som ska till WWDC ?

 

Vill någon skicka mig sticker jag på två röda sekunder. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas på uppdaterad MacBook Pro, eftersom jag väntat i 3 månader att köpa en. Just för att vissa rykten tydde på en ny MBP på WWDC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att allt kommer att handla om snöleoparden och inte någon ny hårdvara alls kommer att presenteras.

Så nu behöver man ju inte vara besviken som alla kommer att vara efteråt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom en ny iPhone så lär det väl inte bli någon annan konsumenthårdvara. Det är ju trots allt en utvecklarkonferens...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag känner mig ganska nöjd än så länge med vad jag vet skall komma.... det enda jag stör mig på riktigt mycket och hoppas på men inte tror på är så töntigt att det inte ens är lönt att bry sig... men jag ville att ni skulle få veta....

 

 

jag vill ju att min iphone ska funka med nike+ kit

det är min önskan :D hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas på uppdaterad MacBook Pro, eftersom jag väntat i 3 månader att köpa en. Just för att vissa rykten tydde på en ny MBP på WWDC.

 

skulle inte skada :) tänkte köpa en 15" i sommar med back to school :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju en konferens för utvecklare, så jag hoppas på:

En bättre Xcode, dvs en som

* är lättare att ställa in. Idag måste man skriva alltför många parametrar helt manuellt och gud nåde den som stavar fel. (Ta efter CodeWarrior!)

* kompilerar snabbare. En nödlösning är distribuerad kompilering, som dels förutsätter att det finns någon att distribuera till och som bara funkar på samma typ av maskin, på EXAKT samma OS-version. Till sist funkar det inte på alla programspråk.

* har en ResEdit för OS X. Det är ju inte alla som har råd med att spilla flera manmånader på att skriva om program till NIB.

* är bättre integrerad med Perforce.

* som har bättre jämförelse mellan filer, där man kan editera direkt (som i CodeWarrior).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAg tror att iPod touch och nya macbook:arna kommer på eventet i höst. Då har nog apple sålt slut på alla de har kvar eftersom det nog är många som köper i och med "Back to School".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAg tror att iPod touch och nya macbook:arna kommer på eventet i höst. Då har nog apple sålt slut på alla de har kvar eftersom det nog är många som köper i och med "Back to School".

 

Måste jag vänta tills hösten nu för att köpa ny dator :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste jag vänta tills hösten nu för att köpa ny dator :superirriterad:

 

Troligtvis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju en konferens för utvecklare, så jag hoppas på:

Precis, jag förstår inte denna hysteri om nya produkter :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste jag vänta tills hösten nu för att köpa ny dator :superirriterad:

 

Inte alls säkert, Apple brukar inte vänta ett år mellan uppdateringarna speciellt på bärbara datorer där de är mycket mer uppdateringsglada...

Det som däremot kommer i höst är Snow Leopard (pratas det om iaf), Intel klargör Core i5 som förhoppningsvis redan då tågar in i bärbara datorer och USB 3.0 som redan har börjat produceras i ett moderkort om det är Asus om jag inte missminner mig...

 

Men jag tror att Apple uppdaterar sina laptops strax efter WWDC...

 

Troligtvis

 

Nej du spekulerar bara utan grund, då heter det möjligvis ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att det är en tillställning för utvecklare så man bör inte hoppas på hårdvarunyheter vad det gäller deras datorer.

 

Men MacRumors: Buyer's Guide säger att det är dags för en uppdatering av iPhone, iPod och samtliga portabla maskiner. Måhända att denna händelse är för utvecklare, det är ändå en händelse och Apple verkar onekligen tycka om att tillkännage uppgraderingar på stora tillställningar. De kanske presenterar de uppdateringarna ur ett utvecklarperspektiv, så att de inte bryter mot temat.

 

Hur som helst så hoppas jag att en MacBook uppgradering och Snowleopard kommer innan augusti. Då har jag tjänat ihop tillräckligt med stålar för att köpa en och jag har helt enkelt inte tid att vänta på en uppgradering. Jag behöver en portabel maskin till skolan. Jag kan helt enkelt inte återgå till en slö netbook med Open Office nu när jag vant mig vid iWork på iMacen.

 

Så har Apple en MacBook uppgradering att komma med, så hoppas jag verkligen att det blir nu. Då hinner de kanske med lite finslipningar utav kommunikationen mellan system och komponenter innan jag köper!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

iPoddar brukar ju släppas på hösten, så alla kan köpa nya till julen the holidays.

 

Blir väl en ordentlig genomgång av 10.6 & 3.0, lanseringsdatum för 10.6 och antagligen en ny (fantastisk, givetvis) Xcode, som finns att hämta utanför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej du spekulerar bara utan grund, då heter det möjligvis ;)

 

Det var bara en teori.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...