gant Posted May 28, 2009 Share Posted May 28, 2009 Jag fick ett mail med en bifogad MS word doc-fil (EJ docx). Jag vet att avsändaren skickade med Apples Mail-program. Jag har Thunderbird 2.0.0.21 på min MBP. När jag laddar ner den bifogad doc-fil till min MBP så kan jag inte öppna doc-filen. Fil-storleken är heller inte detsamma som hos avsändaren. När jag laddade hem doc-filen (mailet) med en gammal version av Mozilla så går doc-filen att öppna. Någon som vet hur man löser problemmet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Ytterberg Posted May 29, 2009 Share Posted May 29, 2009 Be avsändaren zippa filen innan den skickas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gant Posted May 30, 2009 Author Share Posted May 30, 2009 Tack för svaret. Men finns det ingen annan lösning? Det är inte alltid man vet när man får doc-filer och hinner förvarna avsändaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ola_h Posted May 31, 2009 Share Posted May 31, 2009 Jag fick ett mail med en bifogad MS word doc-fil (EJ docx). Jag vet att avsändaren skickade med Apples Mail-program. Jag har Thunderbird 2.0.0.21 på min MBP. När jag laddar ner den bifogad doc-fil till min MBP så kan jag inte öppna doc-filen. Fil-storleken är heller inte detsamma som hos avsändaren. När jag laddade hem doc-filen (mailet) med en gammal version av Mozilla så går doc-filen att öppna. Någon som vet hur man löser problemmet? Byt till Mail.app eller så ber du avsändaren kolla att h*n har valt detta: Mail.app Redigera => Bilagor => Skicka alltid Windows-kompatibla bilagor Det är kanske bara resursdelen du ser? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gant Posted May 31, 2009 Author Share Posted May 31, 2009 ola_h: Tack för svaret. Ska skicka en rekommendation till kompisarna. Men jag inte inte om de är så villiga att ändra i sina mail-program. Jag är mest ute efter lösningar som jag kan använda mig av. Man vet som sagt inte alltid vilka som ska skicka doc-filer till en. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ola_h Posted May 31, 2009 Share Posted May 31, 2009 ola_h: Tack för svaret. Ska skicka en rekommendation till kompisarna. Men jag inte inte om de är så villiga att ändra i sina mail-program. Jag är mest ute efter lösningar som jag kan använda mig av. Man vet som sagt inte alltid vilka som ska skicka doc-filer till en. Du fick en väldigt bra lösning! Byt till Mail.app Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.