Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Exposékopia i Longhorn?


thevil

Rekommendera Poster

Det är snyggare än Exposé i OS X, men frågan är om vilken som är bäst. Jag tror att man får en bättre överblick i Exposé än då fönstrerna täcker över varandra som i bilden ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt men windose i ett nötskal :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Zoppora. Ser fräckt ut, men vad innehåller fönstren?

 

/z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst ser det läckert ut.

 

MEN

 

Folk tror bara att Apple gör snygga saker men grejen är att de gör snygga grejer som också har en användar logic.

 

Microsofts version kan se snygg ut men man har ju inte alls samma lätthet i att se vilka program det är och vad de visar.

 

Nej det är inte bara looken som är viktig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Longhorn ska ju ha extrema datorkrav. Kanske man behöver dubbla 20" TFT-skärmar också......... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt.

Det blir bara mer fönster att putsa :D och då är dom tillbaka där dom började

poängen med exposé är ju att man bara får upp ett fönster . . .

 

här ser jag en hel kortlek :lol: undrar hur man hittar när man har 50 fönster öppna samtidigt

 

Nej Inget Långt Horn till mig jag Tiger istället ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste ändå säga att de har skärpt upp sig microsoft - tycker ändå det är snyggare än det tidigare varit.

 

Fast jag kan inte se vitsen med att få upp fönstren som en kortlek, det är coolt med 3d motor men hur mycket lättare är det att se alla fönster med kortleken jämfört med bild 1.

 

Jämför gärna överskådligheten med Apples variant.

 

Och om de kör mer mindre helskärmsanpassat så kommer det rumsliga minnet försvinna att alltid ha menyerna på samma ställe.

 

NJa jag vet inte om detta är något direkt hot mot Apples exposé.

 

Däremot är det mer smickrande.

 

Som jag skrev tidigare så blir ibland Apple anklagade för att göra mycket lulllull kring sitt X. Men jag måste säga att mycket av allt lulllull finns en mer logisk förklaring till, däremot microsoft verkar lägga mer krut på yta än på innehåll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Fast jag kan inte se vitsen med att få upp fönstren som en kortlek, det är coolt med 3d motor men hur mycket lättare är det att se alla fönster med kortleken jämfört med bild 1.

 

Jämför gärna överskådligheten med Apples variant.

 

Och om de kör mer mindre helskärmsanpassat så kommer det rumsliga minnet försvinna att alltid ha menyerna på samma ställe.

 

NJa jag vet inte om detta är något direkt hot mot Apples exposé.

 

Däremot är det mer smickrande...

Jag kan iofs tänka mig att det finns alla möjliga inställningar man kan göra för att få win-expo att se ut som man önskar. Säkert kan man få den att göra som exposé. 3D-grejen är säkert bara med som show off om Longhorn generellt. (Ungefär som användar-kub-skiftningen i X.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men får de verkligen kopiera exposé sådär rakt av?

Som sagt förut... Det är mer en Looking Glass-kopia än en Exposé-kopia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad är vitsen? Man ser ju inte mer bara för att fönstren blir på snedden? Snyggt, tycker jag också, men verkar inte så funktionellt.

 

Mvh

 

Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har börjat känna att Windows mer och mer i och med xp har börjat likna något mer och mer barnsligt i utseende. Det ser inte allvarligt ut.

Håller med. Men det mest barnsliga är fortfarande ClipArt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...