Morpheus Posted May 28, 2009 Share Posted May 28, 2009 Upptäckte idag att det står på Apples hemsida att nya MacMinin är på 2.0 GHz, men systeminformationen säger 2.26 GHz… Vad stämmer egentligen? Edit: Ah! Jag hittade det, lite bristfällig info på hemsidan, finns ju en 2.26 GHz version som är omnämnd här men längre upp på sidan står det bara 2.0 GHz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted May 28, 2009 Share Posted May 28, 2009 2,26GHz är tillval på båda 2,0GHz-modellerna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skogsmulle Posted May 29, 2009 Share Posted May 29, 2009 2.26ghz prosessor gör väl inte mkt skillnad om man ändå tänkt köra med endast 2Gb. Eller vad tror ni? Själv skall jag åka till mediamarkt & köpa en 2.0 ghz billiga versionen men med ett extra minne. (totalt 2Gb minne i Minin räcker för min del). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juventino Posted May 29, 2009 Share Posted May 29, 2009 2.26ghz prosessor gör väl inte mkt skillnad om man ändå tänkt köra med endast 2Gb. Eller vad tror ni? Själv skall jag åka till mediamarkt & köpa en 2.0 ghz billiga versionen men med ett extra minne. (totalt 2Gb minne i Minin räcker för min del). Är man processorhungrig är det egentligen inte Mac Mini man ska vara ute efter. Sen tror jag inte att man kommer att få så jättestor skillnad mellan 2.0GHz och 2.26 GHz som berättigar prisökningen på 1700 kr Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThreeX Posted May 29, 2009 Share Posted May 29, 2009 Har funderat ett tag nu på om det skulle vara så "omöjligt" att själv byta CPU i en Mac? Nu var det 10 år sedan jag monterade datorer på datorbutiken, men på den tiden passade alla CPU i en serie alla moderkort som hade rätt chipset, dvs man kunde välja PIII 600 - 900 till ett och samma moderkort. Borde inte vara rocket science att byta till snabbaste pluggen i samma serie som den som sitter i t ex Mac Mini?! (till ett billigare pris än att låta Apple göra det vid beställning, jmf minnespriser Apple - fria marknaden) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mynameisoscarjo Posted May 29, 2009 Share Posted May 29, 2009 2.26ghz prosessor gör väl inte mkt skillnad om man ändå tänkt köra med endast 2Gb. Eller vad tror ni? Själv skall jag åka till mediamarkt & köpa en 2.0 ghz billiga versionen men med ett extra minne. (totalt 2Gb minne i Minin räcker för min del). Köper du den billiga så står det ju att du får 128 MB grafikminne, men om du uppgraderar till 2 GB RAM så får du 256 MB. Bara en liten upplysning! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scratchen Posted May 29, 2009 Share Posted May 29, 2009 Har funderat ett tag nu på om det skulle vara så "omöjligt" att själv byta CPU i en Mac? Nu var det 10 år sedan jag monterade datorer på datorbutiken, men på den tiden passade alla CPU i en serie alla moderkort som hade rätt chipset, dvs man kunde välja PIII 600 - 900 till ett och samma moderkort. Borde inte vara rocket science att byta till snabbaste pluggen i samma serie som den som sitter i t ex Mac Mini?!(till ett billigare pris än att låta Apple göra det vid beställning, jmf minnespriser Apple - fria marknaden) På den senaste versionen av Mac mini (vet inte hur det är med de föregående) så är processorn fastlödd i moderkortet tyvärr! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juventino Posted May 29, 2009 Share Posted May 29, 2009 På den senaste versionen av Mac mini (vet inte hur det är med de föregående) så är processorn fastlödd i moderkortet tyvärr! Plus att det är en bärbar dators processor. Det är liksom inte så att Mac Mini har ett moderkort med socket Intel 775 Även iMac kör ju med bärbar prolle... den enda riktiga stationära datorn Apple har är Mac Pro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcushedenstrom Posted May 29, 2009 Share Posted May 29, 2009 På den senaste versionen av Mac mini (vet inte hur det är med de föregående) så är processorn fastlödd i moderkortet tyvärr! Det har varit en vanlig sockel tidigare. Alla Intel-mini. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.