Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur pass vattentätt är Apples tangentbord?

Tor_björn

Rekommendera Poster

Tor_björn

Hej! Jag spillde precis vatten på mitt tangentbord nere vid höger ctrl-knapp men den vekar ha klarat sig, även om jag sitter och funderar på om den inte matar in orden lite långsammare men jag är nog bara paranoid. Är det någon som vet ungefär hur bra tangentbordet klara vattenspill? Om man kollar på mitt gamla tangentbord till min PC så var det hyfsat bra eftersom knapparna var höga och hade en lite kant under knappen som hindrade vattens framfart men hur är det på apples?

Tack för svar! MVH Tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: Glöm det... missade att det gällde iMac. Sorry!

Länk till kommentar

Jag spillde öl i mitt vita tangentbord och då blev det lite blött men det är lätt att ta isär och torka. Jag var tvungen att även plocka isär själva kontaktmattan men det är några stabilia plastfilmer och en silikongummimatta. Torka tangetbordet minst över natten, gärna i 40-50 grader. Funkar det bra, stanna där. Funkar det inte så får du plocka isär det.

Länk till kommentar

Jag spillde öl i mitt vita tangentbord och då blev det lite blött men det är lätt att ta isär och torka. Jag var tvungen att även plocka isär själva kontaktmattan men det är några stabilia plastfilmer och en silikongummimatta. Torka tangetbordet minst över natten, gärna i 40-50 grader. Funkar det bra, stanna där. Funkar det inte så får du plocka isär det.

det går inte att ta isär de tunna aluborden, det går bara med de gamla som var högre och plastigare. tar du loss tangenterna på alubordet får du aldrig dit dem igen!! :stjarnsmall:

Länk till kommentar

har infört en lag hemma: all form av vätska är TABU på bordet som datorn står på - och när jag skriver så dricker jag I KÖKET! funkar skitbra!! :rolleyes:

Länk till kommentar

har infört en lag hemma: all form av vätska är TABU på bordet som datorn står på - och när jag skriver så dricker jag I KÖKET! funkar skitbra!! :rolleyes:

Länk till kommentar

det går inte att ta isär de tunna aluborden, det går bara med de gamla som var högre och plastigare. tar du loss tangenterna på alubordet får du aldrig dit dem igen!! :stjarnsmall:

Osant. Iaf om dom har samma konstruktion som gamla tiders macbook... och det borde dom ha.

Gjort det mååånga gånger på en sån. Men man får ta det rätt skapligt försiktigt.

Länk till kommentar

Tor_björn

Ja jag har infört vätskeforbud för mig själv vid datorn, med undantag för kaffe som är trevligare att dricka vid datorn när man läser. Kollade priserna på tangentbord och de låg på 500 kr på apples hemsida och det kan man leva med ifall man råkar spilla. Och då har man ju faktiskt ett reservtangentbord att öva att ta isär om man vill plocka isär det nya. Att dricka vid sin laptop är dock enbart korkat.

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

tips: fixa en liten pall eller liknande som ni har vid datorbordet (som ni ställer drickan på) så kan ni dricka vid datorn med inte behöva oroa er för att spilla ett glas dricka över datorn/tangenbordet :D

Länk till kommentar

wilhelm-tell

Jag har spolat mitt Alu.bord under vattenkranen (det bara forsade vatten genom USB-portarna på sidorna) p.g.a. en utspilld kaffekopp (en HEL kopp, så det gick inte att bara torka av). Hade typ haft det i en vecka, lagom skoj...

Men hör och häpna, det funkar faktiskt exakt lika bra som före olyckan. Skriver på det nu faktiskt...

Länk till kommentar

Jag har spolat mitt Alu.bord under vattenkranen (det bara forsade vatten genom USB-portarna på sidorna) p.g.a. en utspilld kaffekopp (en HEL kopp, så det gick inte att bara torka av). Hade typ haft det i en vecka, lagom skoj...

Men hör och häpna, det funkar faktiskt exakt lika bra som före olyckan. Skriver på det nu faktiskt...

Hur länge lät du det torka innan du kopplade in det igen? (Bra att veta för det fall olyckan slår till...)

Länk till kommentar

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...