Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iTMS-länkar direkt från Google.


thevil

Rekommendera Poster

Smart, men ett hot mot det fria informationssamhället!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smart, men ett hot mot det fria informationssamhället!!!

 

Ja...man kan lätt föreställa sig reaktionen om Microsoft skulle göra något sådant här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smart, men ett hot mot det fria informationssamhället!!!

 

Ja...man kan lätt föreställa sig reaktionen om Microsoft skulle göra något sådant här.

Jag håller inte med. Det är inte ett hot mot "det fria informationssamhället" (vad det nu är) förrän det hindrar dig från att hitta det du egentligen letade efter. Och förresten tycker jag det är användbart, för det gör det lättare att kolla om det verkligen var rätt låt, eftersom man kan lyssna på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om företag i framtiden helt och hållet kontrollerar vad som kommer upp om du söker efter tex Gulfkriget eller dammsugarmodell e420 så är det ju inte bra alls!!!

 

När jag söker vill jag få upp det mest relevanta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om företag i framtiden helt och hållet kontrollerar vad som kommer upp om du söker efter tex Gulfkriget eller dammsugarmodell e420 så är det ju inte bra alls!!!

 

När jag söker vill jag få upp det mest relevanta!

Om Google inte kan göra det du vill kan du använda en annan sökmotor... men det behövs inte. Inte än iallafall. Om du söker efter en specific produkt på Google så lär du få upp tillverkarens hemsida och försäljningsställen som "mest relevanta", vilket jag anser att dom också är.

 

Dessutom... Ser du någon länk till iTMS här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom... Ser du någon länk till iTMS här?

 

Vad är poängen med det? naturligtvis kan du ta bort sökord men vilka sökord vet du bara i efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur har de lyckats få Google att snappa upp länkarna och anse att de är så viktiga att de ska hamna överst?

Måste inte Google ha ett finger med i det hela? Alltså typ en deal mellan Apple och Google?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...