Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ordna filer på skrivbord

.air

Recommended Posts

När jag drar en bild till skrivbordet från nån sida på nätet så placeras den så långt åt höger som utrymmet medger och inte där jag placerar den. Drar jag ner en bild till en mapp som är placerad exakt där jag vill att den ska vara drar bilden mappen med sig och placerar på närmaste tomma yta til höger.

Körde något prog men minns inte vad och sen började det här beteendet. Har under visningsalternativ>skrivbord>ordna efter inget som val, har testat skivverktyg och reparerat behörigheter men det fortsätter. Felet är nog hur systemet har blivit inställt att ordna filer och mappar på skrivbordet frågan är bara vart eller hur jag återställer det?

-Låter som du kört t.ex MacPilot eller Onyx. Finns en väldig massa inställningar som kan ändras med de programmen. Försök komma på vilket program det var och kör "återställ förval". Men gör en säkerhetskopia först.

Som nybörjare skulle jag nog hålla mig till Apples skivkontroll, det är svårt att "ställa till skada" med det programmet. Fel använt kan MacPilot och Onyx "röja runt" ganska ordentligt och då blir det svårt att lista ut vad som gick fel.

Ja kan mycket väl ha varit Onyx, har kört massa återställningar men fortfarande samma finns det nånstans att komma åt liknande inställningar förutom visningsatlernativ och ordna?

Har bytt Safari mot Firefox, testade att dra bilder från Safari på samma sätt och det fungerar fint. Verkar som problemet är i Firefox, kör 3.5b4 betan konstigt att den verkar ha ändrat beteende ska testa att installer om så får vi se om det löser något

Ja kan mycket väl ha varit Onyx, har kört massa återställningar men fortfarande samma finns det nånstans att komma åt liknande inställningar förutom visningsatlernativ och ordna?

Har bytt Safari mot Firefox, testade att dra bilder från Safari på samma sätt och det fungerar fint. Verkar som problemet är i Firefox, kör 3.5b4 betan konstigt att den verkar ha ändrat beteende ska testa att installer om så får vi se om det löser något

Har inte provat den Firefox-betan men Firefox 3,0b och då funkade bara en användare av fem på datorn. Plus en massa andra "stolligheter" som inte gick att förklara. Skulle inte bli förvånad om din datorn går som en klocka om du avinstallerar Firefox-betan. Då med ett program typ AppDelete så du får med alla småfiler som ligger spridda på hårddisken

Att installera om FF hjälpte inte, det enda som hände va att jag blev av med alla mina tillägg. Sitter på min iMac nu och det är samma sak där, den försöker ordna själv och på den här datorn har jag inte ens Onyx installerad.

Felet måste va i Firefox, är ju en beta så kan bero på det. Synd den stöder olika finger swipes på bärbara som har stöd för det och snabb är den oxså. Safari och flash är ju ingen höjdare så det är nog bara att låta FF lägga allt så långt ut till höger på skrivbordet det bara går?

Har inga större problem men Flash på Safari. Har det här insticksfilerna:

Shockwave Flash

Shockwave Flash 10.0 r22 — från filen “Flash Player.plugin”.

MIME-typ Beskrivning Tillägg

application/x-shockwave-flash Shockwave Flash swf

application/futuresplash FutureSplash Player spl

Tycker det är värre att Firefox segar ihop om man har mer än 5 flikar öppna

Har du testat att titta på ett längre streamat klipp, youtube och liknande? Tycker Safari börjar sega och få problem att visa klippet eftet ett tag.

Iofs kör vi inte samma FF beta, gick över till den senaste när jag tröttnade på Safari. Nåväl kanske börjar bli off topic :)

Det brukar lösa sig om man tömmer cache innan man kollar på film. Det är lite lattjo, det verkar som om man antingen har problem med Firefox eller med Safari. Har aldrig hört om någon som haft trubbel med båda och ungefär samma problem visar sig antingen i Firefox eller i Safari. Meget merkeligt.

Dottern använder Veoh-player för filmtittning och är nöjd, det finns flera olika sådana program.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...