Pocahontas Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 Goliat tryckte till David http://www.resume.se/nyheter/2009/05/26/ap...ppelkrig-mot-h/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jakkra Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 Det är en hotell kedja som har det äpplet som loggo. De har ett hotell på Mallorca bland annat. Konstigt inte Apple har attackerat dem också Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted May 26, 2009 Author Share Posted May 26, 2009 Billigare att slå ner en liten.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 Jag tyckler att Orsa-äpplet var väldigt likt Apples Äpple, men jag tycker inte att Eden Hotels logga är särskilt lik Apples. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jungell Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 Jag håller med ovanstående talare. Orsa-äpplet såg ut som om ett barn försökt rita Apples äpple medan Eden Hotels ser helt olik ut. De drar ju klara referenser till bilbeln med äpplet och "Eden" samt att färgerna är helt annorlunda. Antagligen har Orsa blivit inspirerade utav Apple, med tanke på att det var en ganska stor likhet. De skulle kanske valt ett mer realistiskt äpple? Om inte sådant skulle uppmärksammas skulle vi alla snart kunna köpa en varsin Tony TV. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacHedda Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 Löjligt, riktigt löjligt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
henco Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 Nja det är skillnad mellan äpplen och päron Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmx Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 Nu var väl inte ens Apple varken tillfrågade eller inblandade, det var väl ändå PRV som tog beslutet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted May 26, 2009 Author Share Posted May 26, 2009 Nu var väl inte ens Apple varken tillfrågade eller inblandade, det var väl ändå PRV som tog beslutet inblandade var de väl.. Det anser i alla fall PRV som går på anmälaren, Apples, linje och underkänner Hälsa & Helhets äppelsymbol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmx Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 inblandade var de väl..Det anser i alla fall PRV som går på anmälaren, Apples, linje och underkänner Hälsa & Helhets äppelsymbol. Jag tar tillbaka det jag sa... om man öppnar ögonen tillräckligt när man läser istället för att halvsova så ser man ju att det står "anmälaren Apple" Dags att Link to comment Share on other sites More sharing options...
noname93 Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 Borde inte apple stämma staden New York för att den kallar sig för big apple eller? Det kan ju förväxlas också... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattiasgbg Posted May 27, 2009 Share Posted May 27, 2009 Borde inte apple stämma staden New York för att den kallar sig för big apple eller? Det kan ju förväxlas också... Hörde något förra året (tror jag) om ett äpplekrig där med. Fast hur det gick vet jag inte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnalder Posted May 27, 2009 Share Posted May 27, 2009 Om inte PRV hade fällt dom, så borde Skönhetsrådet göra det... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.