Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur bra tycker ni att Draknästet är?

Douglas

Recommended Posts

Hej!

Nu har ju fyra av första säsongens nio avsnitt sänts av programmet Draknästet och nu skulle jag vilja veta vad ni tycker om den svenska motsvarigheten till Dragons Den.

Jag hade ganska höga förväntningar på detta program i och med att jag verkligen gillar den engelska motsvarigheten. Nu har alltså fyra avsnitt sänts och jag måste säga att jag är nöjd med det SVT har lyckats åstadkomma och jag hoppas att detta blir en långkörare i svensk tv.

Nåväl, vad tycker ni om Draknästet?

/Douglas

:galetglad: kännt att svt visar nåt bra äntligen, ett av de bästa programmen :D

Ja det är ett riktigt, riktigt, bra program!

APPLE LOVER
Ja det är ett riktigt, riktigt, bra program!

Ska vi göra ett iphone tillbehör och gå ansöka om pengar, sven har en iphone 3G :P

Jag tycker det är ett intressant program, som inriktar sig på precis vad jag är intresserad av :)

Ska vi göra ett iphone tillbehör och gå ansöka om pengar, sven har en iphone 3G :P

Haha, ja jag såg det i program 3 när en kvinna lånade telefonen för att ringa till sin pappa. :P

APPLE LOVER
Haha, ja jag såg det i program 3 när en kvinna lånade telefonen för att ringa till sin pappa. :P

Men SVT hade liksom gjort så Apple loggan på baksidan ej skule synas, de är väl de är statlig tv så de får ej vsa märken o så på tv.

Måste också tillägga att det jag tycker är lite komiskt är att det är så många som

kommer dit och inte har gjort någon budget och inte ens några beräkningar alls...

APPLE LOVER

HAHA, ja såg du nu senaste den här kvinnan som kom med den här arm kudden till bebisar, hon visste ju ingeting helt borta. :propellerbaver:

grodkungen

Såg det av misstag tyckte det var riktigt seg underhållning :sick:

HAHA, ja såg du nu senaste den här kvinnan som kom med den här arm kudden till bebisar, hon visste ju ingeting helt borta. :propellerbaver:

Hahaha, ja hon var verkligen helt väck... :hihihi: "Jag kan förbättra i princip vad som helst..." :propellerbaver:

APPLE LOVER

här har hon den, hon har satt på högtalare o pratar :hihihi: borde lägga upp den på macspotting tråden osså.

här har hon den, hon har satt på högtalare o pratar :hihihi: borde lägga upp den på macspotting tråden osså.

Sedan så vill jag bara tillägga att det inte var den där kvinnan som vi diskuterade om

och som var lite udda. Kvinnan vi ser på bilden hade däremot bra koll på läget! :D

Jag diggar verkligen "dragons den" är typ det enda jag ser på här i England... Visste inte att de börjat sända en svensk motsvarighet... skall definitivt kollas in så fort jag kommer hem till Svedala...

Edit: kollar in det nu på SVT's web....

/R

Finns ett liknande program i USA, "American Inventor", som dock funkar lite annorlunda. Här tävlar de istället om pengarna och att vinna, ungefär som i Idol.

Har dock bara sett ett avsnitt, tycker annars att Dragon's Den är bättre.

Tänkte bara slänga in ett inlägg och påminna er alla om att

ikväll klockan 21:00 på SVT 1 är det Draknästet på tv!

Har sett en del avsnitt av det brittiska originalet och kanske ett halvt avsnitt av den svenska kopian. Inget är särskilt bra. "Drakarna" framstår omväxlande som korkade, dryga, gruppföljande och ibland dumdristiga. Mest dryga. I synnerhet den ettrige greken i den brittiska versionen.

En del produkter avvisar de uppenbart för att de inte fattat hur en sak fungerar, trots att det är ganska vettiga saker. Många faller också på att de ger en dålig presentation, även om produkten är vettig. I de fall där verksamheten bygger på en vettig produkt, men där ekonomisinnet sviktar, skulle de kunna gå in och erbjuda hjälp med den biten, mot en större andel av företaget, men endast i undantagsfall verkar de ens överväga det.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...