Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken är den bästa Scorekort-/Golf-appen för iPhone?


fatojim

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Undrar om någon kan rekomendera ett bra program för att föra scorekort, räkna poäng osv för olika golfbanor i Sverige/Danmark.

 

Hälsningar

Jimmy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Mycket intresserad av att veta detta också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte med så många färdiga banor, men med GolfCard kommer du nära ett bra scorekort.

Sen lär MyCaddie komma med svenska banor så småningom för iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Pröva oss på www.36p.se

 

Där kan du lägga in ronderna direkt i iPhone. När du sedan loggar in på sidan så finns det ett iPhone läge och alla ronder kan därifrån importeras med en knapptryckning. Enkelt, smidigt, gratis.

 

Mvh

 

Johnny Granath

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Pröva oss på www.36p.se

 

Där kan du lägga in ronderna direkt i iPhone. När du sedan loggar in på sidan så finns det ett iPhone läge och alla ronder kan därifrån importeras med en knapptryckning. Enkelt, smidigt, gratis.

 

Mvh

 

Johnny Granath

 

Hej, borde egentligen anmäla inlägget som kommersiell annons, men nu verkar ju det hela så bra så någon golfointresserad får göra det.

 

Men, inne på er sida letar jag efter haken, dvs det är gratis, men ändå nämns avgifter utan att förklaras vilka.

 

Snygg sida i vilket fall som helst, och jag skall testa det med iPhonen så fort jag lyckats masa mig ut på banan.

 

Men förklara gärna var haken ligger, jag kan inte på hemsidan hitta hur och var det kan kosta pengar, hittade heller inte användarvillkoren som jag snabbt godkände.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå

 

Denna sida hittar du under "Mitt Konto" - "Poletter" Där hittar du även vad vi tar betalt för samt vad som är gratis. Det vi egentligen tar betalt för är om man vill ha en avancerad analys av sitt golfspel. Att lägga in ronder är gratis samt även när man använder iPhonen.

 

Medlemsvillkoren hittar du under "Mitt konto"

 

Som ny medlem så får man 5 poletter så att man kommer igång.

 

Hoppas att det hjälpte.

 

Mvh

 

Johnny Granath

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå

 

Denna sida hittar du under "Mitt Konto" - "Poletter" Där hittar du även vad vi tar betalt för samt vad som är gratis. Det vi egentligen tar betalt för är om man vill ha en avancerad analys av sitt golfspel. Att lägga in ronder är gratis samt även när man använder iPhonen.

 

Medlemsvillkoren hittar du under "Mitt konto"

 

Som ny medlem så får man 5 poletter så att man kommer igång.

 

Hoppas att det hjälpte.

 

Mvh

 

Johnny Granath

 

Jo, nog hittade jag så småningom den informationen, men det var lite svårfunnet som ny på sidan och i färd med att bli medlem och godkänna villkor som man inte lyckas hitta.

 

Annars så verkar det var ett kanonprogram, skall bli intressant att testa det i verkligheten. Kanske frågan i rubriken nu är besvarad?

 

Framtida förbättringar? Kanske kartor, online eller nedladdat? Eller finns det redan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Vi ska se över om vi kan ordna till så att det blir lättare att hitta medlemsvillkoren framöver. Vi är ganska nystartade och det är alltid positivt med feedback från våra medlemmar.

 

Vi har lite nya funktioner på gång som vi håller på att testköra. Det kommer förhoppningsvis vara klart till juli månad. Sen är det alltid bra att få in nya idéer, ska kolla upp det du nämnde om kartor.

 

Mvh

 

Johnny Granath

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har använt GolfCard sen ett tag tillbaka och det är en i mitt tycke alldeles utmärkt app. Den kostar väl ca 50 spänn tror jag, men sen så kan du mycket enkelt föra din score med all nödvändig stats som Fairwayhits, GIR osv. Det i sin tur skickar du upp på oobgolf.com med ett knapptryck och där har du alla dina rundor samlade och får all möjlig statistik om din golf. Det är dessutom gratis och det är ju gott. Det finns dessutom en del statistikmöjligheter i själva appen men de är inte så fantastiska. Sen finns det såklart en gps-funktion för avstånd till green och hinder osv, eller kanske för att mäta sina drivar.

 

Det finns ju en uppsjö golfappar på appstore så jag är trots att jag är nöjd med GolfCard jättenyfiken på vad ni andra kan ha att tipsa om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Bumpar denna tråden inför kommande golfhelg :D

 

Finns det någon app med svenska banor inlagda? Lite som en banguide?

 

Mvh Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

b0wlingb0y

Golfshot GPS är överlägsen allt annat jag provat på iPhonen. Många tror att det bara är en avståndsmätare men du kan lägga in score samt om du träffa fairway, bunker osv. Sen får du statistik på allting antingen i iphonen eller på deras hemsida. Den har även väldigt många svenska banor och om en bana inte finns så är det bara att ta ett kort på ett scorekort från den banan och skicka in så brukar dom lägga till den riktigt fort... Mycket bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Golfshot GPS är överlägsen allt annat jag provat på iPhonen. Många tror att det bara är en avståndsmätare men du kan lägga in score samt om du träffa fairway, bunker osv. Sen får du statistik på allting antingen i iphonen eller på deras hemsida. Den har även väldigt många svenska banor och om en bana inte finns så är det bara att ta ett kort på ett scorekort från den banan och skicka in så brukar dom lägga till den riktigt fort... Mycket bra!

 

+1. Riktigt bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skaffade den(golfshot) inför vår golfhelg men jag är grymt besviken. Visst är tanken bra men flera saker gör den kass.

1. Trots att den var så nyladdad som den kan vara så var batteriet nere under 50% redan efter 6 spelade hål. Vi skulle gå 36 hål den dagen och jag ville inte bli utan telefon så det var bara att slå av gps. Då blir den ett digitalt scorekort, inte värt 200kr... Jag hade varken wifi eller bluetooth igång.

2. Applikationen crashade titt som tätt och då tar det tid att få täckning på gps igen. Ungefär en crash varannat hål.

 

Jag skickade ett mail till utvecklarna och de svarade att de precis släppt en ny version som skulle vara stabilare och att jag skulle testa den. Den är något stabilare men jag golfar en till två helger per år så detta var bortkastade pengar för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...