Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Importera nästa modell (3.0) av iPhone

jakka952

Recommended Posts

Hej

Jag funderade på att importera en iPhone i början när den första modellen lanserades, då jag har kontakter i Usa, men min fråga är; hur ser det ut för nästa modell?

1.Tjänar man något på att importera en iPhone i dagsläget?

2.Vad kostar det att köpa den i USA?

Jag läste något om att iPhone 3G kostar $499 utan avtal med AT&T. Hos Telia kostar den $750-$800(6000kr)

Är det någon som har svar på mina frågor? =)

Den kostar rätt lite med kontantkort nu, när telefonen är drygt 2 månader från end of life, den nya kommer att kosta betydligt mer och kräva abonnemang för att köpa.

Iphone måste ju vara en bra deal för både operatör och apple...

Frågan är ju den om det kommer att krävas att man köper den med abonnemang i USA?

Och det är ju den nya modellen, 3.0, som jag vill importera isf. Jag har en X1 Xperia nu och är sugen på att byta till iPhone. Men om den kostar så mycket som den gör nu så är det inte värt det.

darkshippo

För att det skall vara lönt att importera en Iphone från USA, så måste den fungera med antingen upplåsning eller med piggyback-SIM. Annars har du bara en dyr Itouch.

Först måste telefonen komma ut

Sedan måste upplåsning skrivas för den

Och 3.0 är inte en telefon, det är ett operativsystem, som kommer till alla iPhones.

Frågan är om det är värt att pröva importera en iPhone 3G idag, har iPhonen en bootloader nyare än 5.8 så kan du inte låsa upp den.

Först måste telefonen komma ut

Sedan måste upplåsning skrivas för den

Och 3.0 är inte en telefon, det är ett operativsystem, som kommer till alla iPhones.

Frågan är om det är värt att pröva importera en iPhone 3G idag, har iPhonen en bootloader nyare än 5.8 så kan du inte låsa upp den.

Jag menade självklart OS 3.0, jag antar att den uppgraderade versionen av iphonen(som släpps i sommar) kommer heta "iPhone 3G" den med.

Att den inte går att låsa upp idag är nog bara ett kortsiktigt problem. De tidigare modellerna har väl aldrig gått att låsa upp i början när de släppts. Det har väl först gått efter några månader. Men finns det ens någon möjlighet att köpa en iphone utan abonnemang i usa idag?

ja med något liknande kontantkort om du har amerikanskt personnummer, amerikanskt registrerat kontokort samt bor på en amerikansk adress.

Jag var inne senast idag på at&t hemsida. Jag kunde inte där hitta något sätt att köpa ett pre-paid kort tillsammans med en iphone. Det gick bara att köpa med abonnemang =/

Kan det vara så att de har tagit bort möjligheten att köpa med kontantkort bara för stunden?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...