Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa MacBook Unibody på Blocket


KILLINSTINCT

Rekommendera Poster

Att få tillbaka pengar efter en blåsning kan ta grymt lång tid, om de över huvud taget kommer tillbaka. Min blåsning var jag med om i september förra året. Har fortfarande inte kommit nån vart. Delvis beror de på att jag blev blåst av en kille som blåst grymt många andra.

Jag ringde oilse i början på året för att kolla hur de gick. Då var de så att dom medvetet väntar med att gå vidare i de fallet p.g.a att det fortfarande kom in anmälningar på samma kille! Polisen menar på att om en person har ett par sånna anmälningar så är chansen stor att de läggs ner. Men ju fler anmälningar de har, ju större är chansen att de faktiskt leder till dom. Vilket är positivt.

Dock! Så är chansen extremt liten att jag får pengarna tillbaka, för antagligen är inte den här kilen så dum så han har alla pengarna på kontot. Inga pengar på kontot = inga pengar till mig. Dessutom, eftersom jag tydligen var långt ifrån ensam att bli blåst av just honom så har han nog en hel del pengar att betala tilbaka. Vilket då tyvärr aldrig kommer hända. Polisens egna ord var ungefär "chansen att vi får han fälld e stor, men pengarna kommer du nog tyvärr aldrig se röken av".

 

Men men, man har ju lärt sig en läxa i alla fall! =) Måste se på de positivt!

 

// Labbe

 

edit: Ursäkta min taskiga stavning, de gick lite fort när jag skrev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Länge sedan jag upphörde att vara godtrogen.

De som blåser er får inget straff, polisen lägger ner fallen, de har viktigare saker för sig, och detta vet alla kreativa individer, och ni får inga pengar.

 

Det är lätt att blåsa prylkåta människor idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna annons ÄR för bra för att vara sant och är en blåsning (Kanske finns en 0,99999% chans att den är äkta)! Synd bara att det finns folk som tänker med snåltarmen före sitt huvud och köper.

 

Se bara med kameraexperten och nu Playzone. Många beställde asbilliga xbox/playstations. Hur många fick? Antagligen ett mycket fåtal för att det ska se "bra" ut. Dessa erbjudanden var för bra för att vara sanna! jag bestälde inte från någon utav dem! Ett företag kan inte ha hur låga priser som helst. Ej heller säljare som haft en vara i ca 1 månad och säljer TOK billigt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KILLINSTINCT

Tråkigt att höra era historier, hoppas ni får pengarna tillbaka eller att det löser sig..

 

Jag ringde snubben idag och sa (hittade på) att jag inte vill köpa datorn längre för jag fyndat en på rea här i stan, så sa han "Okey okey, då vet jag" och så la vi på..

 

Så det blev ingen affär, men dum som jag var borde jag från början förstått att det var en oseriös affär ;)

Det blir bara köp av dator via Apple Store för mig, säkert och bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att höra era historier, hoppas ni får pengarna tillbaka eller att det löser sig..

 

Jag ringde snubben idag och sa (hittade på) att jag inte vill köpa datorn längre för jag fyndat en på rea här i stan, så sa han "Okey okey, då vet jag" och så la vi på..

 

Så det blev ingen affär, men dum som jag var borde jag från början förstått att det var en oseriös affär ;)

Det blir bara köp av dator via Apple Store för mig, säkert och bra :)

 

Min läxa var att när det gäller elektronik så som datorer osv.. Att jag BARA ska köpa helt nytt från affär, då vet jag att det är original, inte stulet, det funkar som det ska och om det inte funkar som det ska så kan jag göra återköp eller få den utbytt alternativt reparerad :)

 

Det må kosta lite mer och köpa helt nytt men det är helt klart värt det sedan jag blev lurad :bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
KILLINSTINCT
Min läxa var att när det gäller elektronik så som datorer osv.. Att jag BARA ska köpa helt nytt från affär, då vet jag att det är original, inte stulet, det funkar som det ska och om det inte funkar som det ska så kan jag göra återköp eller få den utbytt alternativt reparerad :)

 

Det må kosta lite mer och köpa helt nytt men det är helt klart värt det sedan jag blev lurad :bla:

 

Håller helt klart med dig!

Jag är även en såndär som tycker begagnat är lite "äckligt", speciellt när det kommer till elektronik. Vill "inviga" produkten själv liksom ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Priset är den enskilt största faktor som talar för att detta är en bedragare.

 

Ingen 92:a som går i gymnasiet och lever på studiebidrag slumpar bort en dator som han vet är värd mycket mer än det pris som står angivet

 

Precis vad jag tänkte säga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inget bättre än när man köpt en ny Apple produkt och ska öppna den :D

 

- Man är den första ägaren

- Man vet att inget äckel har rört den förutom en själv (sorry)

- Man får inviga sin produkt som KILLINSTINCT säger

- Man får känna Apples speciella doft :P

 

Apple :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jag såg något liknande på blocket för några dagar sen, då också en hely ny unibody Macbook Pro som han då hade vunnit på lägsta-pris-lotteri lr vad det kallas värde ca 19k stod det, också VÄLDIGT välskriven annons.

 

Han skulle hursomhelst ha 4990:- för den, 16 år han med! what a coinsidence!!!

 

Han bodde också långt åt helvete i Norrland fast inte i samma stad/by som du verkar ha kontakt med.

 

Han ville också ha pengarna insatta på hans farsas konto bla bla bla först och sen skicka, jag sa att vi kan använda internet-girot som isåfall skulle vara säkert men vet inte vad han babblade om att det inte går... WHY? "men pappa säger att jag måste ha pengarna på hans konto blabla"...

 

Så ja, det luktar väldit mkt blåsning, dock när jag ringde så lät han väldigt 16-årig osv men ändå, han säljer väll fan inte en helt splitterny dator för 1/4 av priset... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför sälja något för 1/4 av priset när man kan minst få 3/4 delar av priset, man kan ju lika väl ge bort det gratis liksom.

Alternativet är ju att man behåller den själv, why not? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Hej!

 

Har mailat detta till Blocket:

 

Hej!

 

> Är vanligt med bedrägeri för just mac. Man skall dra öronen åt sig när den

dumpas till dessa nivåer.

> Kolla detta:

> https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=97273

> och:

> https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=96646

> Tycker ni borde ha det så att man skall kunna spåra tel.nr.Att betalning via tfn

är från fast tele samt registrerad mob.

> Ett till sätt är ju att ni "googlar" telefonnumret, för har det varit med förut

kanske någon lägger ut numret på ett forum och då får ni upp det via

googling.Tycker er säkerhet för sådanthär är för dålig.Har själv blivit lurad och

betalt in för en dator som aldrig kom. Hörde aldrig av personen igen.Har gjort

polisanmälan men inget händer, även att jag har namn, personnr och bankkontonr.

> Vilket ansvar tar ni i sådant här?

> Mvh

> Christian

 

 

Fick detta svaret:

 

Hej,

 

När det kommer till bedrägerier jobbar vi ständigt med att hålla blocket fritt

från oseriös annonsering. Självfallet loggas all information vi har på annonser

som registreras och vi har ett gott samarbete med poliser över hela landet. Vi ser

dagligen till att polisen får information och får ta del i uppgifter som kan

hjälpa en bedrägeriutredning. Vi försöker också informera, så gott det går, om de

risker som finns med köp på blocket (läs mer om detta på vår säkerhetssida). Vi

kan dock inte tvinga köpare att inte betala i förskott, varför det tyvärr alltid

kommer finnas en marknad för bedragare på den här typen av internetsiter.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Victor - Blocket.se Säkerhetscenter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...