Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sverige eller Kanada


CyberPet

Vem vinner? Sverige eller Kanada?  

24 medlemmar har röstat

  1. 1. Vem vinner? Sverige eller Kanada?

    • Sverige, såklart!
      11
    • Kanada, tyvärr!
      3
    • Jag bryr mig inte!
      7


Rekommendera Poster

Jag är barnsligt förtjust i hockey, har varit det sedan jag fick mina första hockeyrör när jag var 4 år gammal. Höll på att dräpa mig när mamma och pappa senare köpte konståkningsskridskor, som alla andra flickor.

 

Är man född i Foppaland så bara måste man älska hockey!

 

Så vem vinner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Jag är nog fel person att tycka om detta. Men hockey gillar jag på TV ibland. :D

Gillar generellt sett inte lag idrotter. :blush:

 

Sverige vinner med 3-2. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är barnsligt förtjust i hockey, har varit det sedan jag fick mina första hockeyrör när jag var 4 år gammal. Höll på att dräpa mig när mamma och pappa senare köpte konståkningsskridskor, som alla andra flickor.

 

Är man född i Foppaland så bara måste man älska hockey!

 

Så vem vinner?

Hur gör ni hemma hos dig då Petra? Är det krig i vardagsrummet under matchen eller hejar maken månne på Sverige?

 

Klart Sverige vinner!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverige är bäst just nu!!!

 

Sverige vinner med 2-1 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det görs nog mer än ett mål!!!

 

Så bra är inte Kanada... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör ni hemma hos dig då Petra? Är det krig i vardagsrummet under matchen eller hejar maken månne på Sverige?

 

Klart Sverige vinner!

Gissa om det är krig! :lol:

 

Men samtidigt så finns det en viss lättnad att det är just Sverige och Kanada som möts, för oavsett vem som vinner så vinner vi. Vi hejar ju på Sverige när Sverige spelar och vi hejar på Kanada när Kanada spelar. Så det är i vårt tycke de bästa lagen som möts i finalen.

 

Fast nog hejar jag lite extra på Sverige och maken lite extra på Kanada och det blir lite käbbel i soffan. Förra året var maken olidlig när Sverige åkte ut i en skitmatch medan Kanada gick och vann hela rasket. Så det känns bättre i år och jag hoppas att det blir jag som får mobba maken till nästa stora turnering. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pëhrzzon

Hockey? Är det VM eller? Det hade jag missat! Lika bra det för jag fattar det inte riktigt, varför ska en massa tandlösa snubbar åka omkring och slå varandra. Nä just ja dom slår ju på en svart snusdosa (som väger lite mera) med små pinar och försöker slå den i en trådklädd byggnadsställning :lol::lol::D :D Jag ser inte meningen med det.

 

Sverige vinner nog föresten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

treebeard
Hockey? Är det VM eller? Det hade jag missat! Lika bra det för jag fattar det inte riktigt, varför ska en massa tandlösa snubbar åka omkring och slå varandra

Du glömde att dom har regler för hur mycket dom får slå på varandra. Slår dom för mycket, får dom vila i 2 minuter. Men när det är final, så får man slå mer än innan, för då gäller reglerna inte riktigt.

 

Det är konstigt när regelboken ändras, mitt under en turnering, tycker jag :o

 

Vem som vinner har jag ingen aning om, och om en vecka vet jag antagligen inte heller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hockey? Är det VM eller? Det hade jag missat! Lika bra det för jag fattar det inte riktigt, varför ska en massa tandlösa snubbar åka omkring och slå varandra. Nä just ja dom slår ju på en svart snusdosa (som väger lite mera) med små pinar och försöker slå den i en trådklädd byggnadsställning :lol:  :lol::D :D  Jag ser inte meningen med det.

 

Sverige vinner nog föresten

Sportfantast förstår jag! :lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att Sverige förlorar om Canada gör första målet.

Då tappar de fart och missar. De "surar", helt enkelt.

 

Min gissning: 2-0 till Canada. Tyvärr... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pëhrzzon, jag hoppas du inte föredrar någon annan sport, som den där sporten där 22 män jagar ett grisskinn runt en lerplan och alla verkar vara presumtiva stjärnskott i Hollywood för de älskar att filma. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du världens största sport?

Syftar du på lilla gulleungen Backham? :lol:

 

Ibland tänker jag mig att jag observerar jorden från rymden i ett teleskop. Jag är från en annan värld och förstår mig inte på människornas rutiner och ageranden osv...

 

Helt plötligt ser man massa män/kvinnor springa efter en rund grej och när någon sparkar in den i en stor bur med en vakt framför blir folk som galna och en del svimmar tillomed!!!

Lika dant med alla andra sporter! vad kul det måste se ut om man inte vet vad det betyder!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt för lagsporter. Tittar bara när Sverige är med och det är semifinal eller final i världsmästerskap och OS.

Tycker om friidrott, tennis, skytte, motorsport.

Avskyr alla bedömningssporter, som simhopp, gymnastik och liknande. De ska BORT från OS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...själv tycker jag man kan få hålla på med vilken sport som helst utan att för den skull ses ned på.... om det så är en liten vitt boll eller en i läder.... osv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut!

 

Jag är själv en riktig sportfåne!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaaaa, redan 2-0 till Sverige!!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

treebeard
pëhrzzon, jag hoppas du inte föredrar någon annan sport, som den där sporten där 22 män jagar ett grisskinn runt en lerplan och alla verkar vara presumtiva stjärnskott i Hollywood för de älskar att filma. :lol:

Petra, jag tor att du har missat poängenmed sporten, men det är ganska lätt hänt. De träffar ju nästan aldrig målet, fast det är stort som ett hus, nästan iallafall :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3-3 efter två spelade perioder...

:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det riktigt risigt... 5-3 till Kanada. Maken är otrevligt stolt. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bläsch!!!

 

Tror inte de fixar tre mål på drygt sju minuter...

 

Fast om det går till straffar har nog Sverige en chans!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SKIT!!!!!

 

Canada vann... :(:(:(:(:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då gratulerar vi de spelarna... på sportsmannasätt. och öbskar de våra bättre framgång nästa gång. Inga hugg inga slag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...