xeon86 Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 Tjena har den nya macbooken (alu) där touchpaden slutar fungera med jämna mellanrum. Fungerar att klicka med paden men ej att tappa. Brukar lösa sig med en omstart. Någon som har samma problem? /David Gbg Link to comment Share on other sites More sharing options...
r4smus Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 Tjena har den nya macbooken (alu) där touchpaden slutar fungera med jämna mellanrum. Fungerar att klicka med paden men ej att tappa. Brukar lösa sig med en omstart. Någon som har samma problem? /David Gbg Så ska det inte vara, luktar garantiärende, jag skulle lämnat in för reparation... Och om du inte har använt en hammare för att navigera med så borde det inte kosta dig ett öre... /R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myles Posted May 24, 2009 Share Posted May 24, 2009 Har hänt mig också, men inte vid jämna mellanrum. Istället för omstart har jag gått in i systeminställningarna --> styrplatta och klickat ur knacka för klickning och sen klickar i den igen. Så har det fungerat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
scwee Posted May 24, 2009 Share Posted May 24, 2009 Jag har haft samma problem, totalt ca 15 gånger de senaste 6 månaderna. Mer frekvent i början. Löser det hela på samma sätt som ovanstående. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeon86 Posted May 24, 2009 Author Share Posted May 24, 2009 tack för hjälpen! ska prova bara det händer igen /David Link to comment Share on other sites More sharing options...
r4smus Posted May 25, 2009 Share Posted May 25, 2009 Har hänt mig också, men inte vid jämna mellanrum. Istället för omstart har jag gått in i systeminställningarna --> styrplatta och klickat ur knacka för klickning och sen klickar i den igen. Så har det fungerat. Jag har haft samma problem, totalt ca 15 gånger de senaste 6 månaderna. Mer frekvent i början. Löser det hela på samma sätt som ovanstående. tack för hjälpen! ska prova bara det händer igen /David Fortfarande, detta är inte ett fel som ni bara ska acceptera(!), jag skulle lämna in till närmaste premium reseller direkt... /R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douglas Posted May 25, 2009 Share Posted May 25, 2009 Fortfarande, detta är inte ett fel som ni bara ska acceptera(!), jag skulle lämna in till närmaste premium reseller direkt... /R Nej i dessa fall ska man nog vara mindre svensk och faktiskt klaga på produkten. Det är ju inte direkt något ni har köpt på Överskottsbolaget utan det är ju faktiskt en produkt som kostar väldigt mycket pengar. Ni ska absolut lämna in datorn. /Douglas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jisuo Posted May 25, 2009 Share Posted May 25, 2009 Det här är ett väldigt vanligt problem tydligen över hela världen. Förhoppningsvis är det en mjukvaru-bugg som kan fixas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.