Galaxy Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 Jag letar efter ett program man använder om en macbook eller iPhone blir stulen så ska man kunna ta kort. Någon som vet ett bra program till det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 Undercover Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcushedenstrom Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 iAlertU är väl ett annat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalleponken Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 iAlertU är väl ett annat. hahha fan va coolt =) kommer garva läppen ur led när tjejen ska anv. macen ikväll när man är på jobbet =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bigsmooth Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 Funderar själv på att köpa undercover. Måste man/eller är det rekommenderat att köra med firmware password? Är det krångligt att fixa/ha. Hur kör ni andra som har undercover? Tack på förhand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evil Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 Funderar själv på att köpa undercover. Måste man/eller är det rekommenderat att köra med firmware password? Är det krångligt att fixa/ha. Hur kör ni andra som har undercover? Tack på förhand Det är rekommenderat att man har det för att förhindra att tjuvarna installerar om datorn. Instruktioner finns på Undercovers hemsida http://www.orbicule.com/blog/2007/05/what-...bout-apple.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bigsmooth Posted May 24, 2009 Share Posted May 24, 2009 Aktiverade precis mitt Guest Account på Macen. Så nu när man loggar in kan man antingen välja Mitt konto (vilket kräver lösenord) och där alla mina bilder/filmer/musik etc finns eller guest account(vilket inte kräver något lösenord) och där det inte finns något av intresse. Ska även aktivera firmware password och installera Undercover. När man gjort dessa installation, finns det då någon möjlighet för tjuven att komma över mina bilder och privata filer på datorn? Såvida han inte har min original Mac OS X install CD/DVD.. Detta ska väl vara ganska så säkert? eller har jag fel? Tack på förhand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattiasgbg Posted May 24, 2009 Share Posted May 24, 2009 Så länge du inte kör Filevault på din hus-mapp så är det inga, eller små, problem för en som stjäl hårddisken att se dina filer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bigsmooth Posted May 24, 2009 Share Posted May 24, 2009 Jag har en extern hårdisk som jag både kan kryptera och spara mitt viktiga på. Men då jag arbetar med en stor mängd bilder varje dag och det är väldigt tidskrävande att göra back-up:er och kryptera etc efter varje avslutad session så vill jag hitta en smidig lösning. Om min dator blir stulen så vill jag inte att folk kommer över alla mina foto. Jag vill också med hjälp av undercover kunna ha möjligheten att spåra min dator (än om det inte alls är säkert, beroende på hur vass tjuven är vad gäller mac-datorer) Jag vill samtidigt att min dator inte ska slöas ner av något program som krypterar hela tiden medans man arbetar. Det borde bara finnas ett lösenord som gör att inte kan komma åt datorn innehåll.. slarvar man bort eller glömmer detta ska det fan vara kört. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.