fleksnes Postad 22 Maj, 2009 Share Postad 22 Maj, 2009 Hej, satt och skrev i open office idag på min 3 månader gamla macbook alu, när datorn hänger sig och en blå skärm visas. Den går inte att komma ifrån så jag stänger av datorn. När jag sätter på datorn igen så kommer det en grå ruta och datorn piper, tre pip i taget, ett litet mellanrum, sen tre pip till. Jag har en skiva i cdläsaren så den kan jag inte använda. Vad kan vara fel, och framförallt vad ska jag göra? Tacksam för hjälp! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matrix Postad 22 Maj, 2009 Share Postad 22 Maj, 2009 Fel på dina minnen. http://support.apple.com/kb/HT2341?viewlocale=sv_SE Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BeeMan Postad 25 Maj, 2009 Share Postad 25 Maj, 2009 Hoppas problemet har löst sig för din del men om det fortfarande krabbar för dig så kan du testa att starta om datorn och hålla ner tangenten D. Detta startar AHT (Apple Hardware Test) och där kommer du se vad som är fel med hårdvaran. Du får gärna höra av dig med resultatet Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bältesclip Postad 25 Maj, 2009 Share Postad 25 Maj, 2009 Hoppas problemet har löst sig för din del men om det fortfarande krabbar för dig så kan du testa att starta om datorn och hålla ner tangenten D. Detta startar AHT (Apple Hardware Test) och där kommer du se vad som är fel med hårdvaran. Du får gärna höra av dig med resultatet Förutsätter väl att man har AHT-skivan i? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pocahontas Postad 25 Maj, 2009 Share Postad 25 Maj, 2009 Förutsätter väl att man har AHT-skivan i? Det märkliga är att AHT redan ligger installerat på Mac Book (testade min ett år gamla nu) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BeeMan Postad 25 Maj, 2009 Share Postad 25 Maj, 2009 Den ligger på hårddsiken så den gör Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matrix Postad 25 Maj, 2009 Share Postad 25 Maj, 2009 Den ligger på hårddsiken så den gör Tills du formaterat om den, ja. Efter en formatering försvinner den från EFI partitionen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bältesclip Postad 26 Maj, 2009 Share Postad 26 Maj, 2009 Okej, så med en originalhårddisk som man aldrig formaterat funkar det. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BeeMan Postad 27 Maj, 2009 Share Postad 27 Maj, 2009 Tills du formaterat om den, ja. Efter en formatering försvinner den från EFI partitionen. Det vet jag inte men jag antar att det är som du säger, låter rätt logiskt Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.