stabilt12 Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Hej. Jag funderar på att köpe en iphone från japan och jag har hört att man kan ladda ner svenska menyer till den. Någon som vet hur man kan göra de? Oerhört tacksam för svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douglas Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Är inte alla språk inlagda på iPhone redan från början när man köper den? Är det inte bara att välja svenska som språk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcushedenstrom Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Precis som Dougls skriver; svenska finns med från början. Bara att välja under General > International i inställningarna. Om det inte finns är risken att du har köpt en kopia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douglas Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Om det inte finns är risken att du har köpt en kopia. Fast nu funderade han på att köpa en, och har alltså den inte hemma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcushedenstrom Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Fast nu funderade han på att köpa en, och har alltså den inte hemma. Ah, okej missade det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douglas Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Ah, okej missade det. Men vad är detta, har du börjat slarvläsa Marcus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stabilt12 Posted May 21, 2009 Author Share Posted May 21, 2009 okej så då är det med största sannolikhet en kopia tror ni? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douglas Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 okej så då är det med största sannolikhet en kopia tror ni? Jag skulle kunna tänka mig att det är som Marcus skriver; att finns inte möjligheten att välja språk är det med stor sannolikhet en kopia. För vad jag vet så kan man inte radera språkfilerna. Var är det du hade tänkt köpa den? E-Bay? Edit: Jag kollade på min iPhone nu och där kan jag gå in och ändra mellan en mängd olika språk och även välja vilka olika tangentbordsuppsättningar jag vill ha. Själv så har jag fyra tangentbordsuppsättningar: svenska, engelska, tyska och även kinesiska för skojs skull! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stabilt12 Posted May 21, 2009 Author Share Posted May 21, 2009 Jag hittade en annons på blocket och kollade vad dom kostade. Och dom var från japan men dom funkar i sverige men har inte svenska menyer så de verkar lite skumt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douglas Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Kan du länka till Blocket-annonsen? Men mitt tips till dig är att vänta tills nya iPhone presenteras och sedan köpa den då! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stabilt12 Posted May 21, 2009 Author Share Posted May 21, 2009 http://www.blocket.se/vi/21327308.htm Fast det är en 8 gb och billigare. Jag har med tänkt det men den kommer ju kosta.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarting Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 Levereras sju dagar efter betalning Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalleponken Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 http://www.blocket.se/vi/21327308.htm Fast det är en 8 gb och billigare. Jag har med tänkt det men den kommer ju kosta.. be om bild på orginalförpackning etc. samt telefonen. var att vara på säkra sidan. men som sagt iPhone levereas med ett nja.. kanske 20tal förinställda språk. däribland svenska. presenterades när iPhone 3G presenterades =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sharkbait Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 Lättaste är nog att skippa den där försäljaren överhuvudtaget! Blir nog billigast så.. Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcushedenstrom Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 För vad jag vet så kan man inte radera språkfilerna. Det finns inget sätt att bara "radera" ett språk. Varje program har sin egen översättning, och detsamma gäller Springboard, inställningsprogrammet med flera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.