Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken MacBook ska jag köpa


Therese71

Rekommendera Poster

Hej,

 

Min bärbara dator (PC) på jobbet har kraschat :whistling: och jag funderar på att byta till Mac (har mac hemma). Min fundering: Vilken ska jag köpa? Jag kommer mest att använda den till att "producera dokument" (word, excel etc), men också till viss bildredigering (Photoshop), den ska släpas till och från jobbet varje dag. Vilken rekommenderar ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Macbook Pro 15 tummare.

Antingen standard modellen eller den med 512mb grafikkort och 2,66GHz processor.

 

Är vad jag skulle köpt i dina skor :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ungefär vad jag har kommit fram till också, men jag ville kolla lite här för att höra vad vad proffsen säger... tack för snabbt svar !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte MB Pro är prisvärda.. hade därför köpt en MacBook. Det du beskriver är väl ungefär vad jag gör på min MacBook också och det enda jag kan störa mig på ibland är bildskärmen, men prisskillnaden mellan vanliga och Pro anser jag att jag kan ha roligare för :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Billigaste Macbooken + en extern skärm & tangentbord/mus att ha på jobbet tycker jag

låter som ett bra alternativ för dig!

 

13" är smidig att bära med sig, och med externt tangentbord + skärm på jobbet får

du en finfin arbetsplats=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, var själv i lite samma situation tidigare då jag valde mellan att skaffa en MacBook + iMac eller enbart MacBook PRO med extra skärm. Fotar en del på evenemang och ville ha en Mac som jag kunde få i fotoväskan ute i fältet samt även ha med när jag reser utan att känna extra tyng eller att det tar för mycket plats. Jämförde med min nuvarande bärbara 14" PC jag har i arbetet mot MacBook 13" samt MacBook 15" och vikten spelade stor roll för mig då jag har med den på resande fot eller i fotoväskan.

 

Många andra som nyttjade den för div bildarbeten o annat som köpt MacBook Pro indikerade att den kändes lite för för att alltid vara naturligt att ta med så de hade sett tendensen att den blev kvar hemma pga vikt/storlek. Så för dokument hantering o hantering av mail o redigera lite bilder med vetskapen att man kan göra den 100% iga justeringen hemma så är jag glad över vanliga MacBooken, skaffade en 2.4 för att få lite kraftigare processor men framförallt belysta tangentbordet - guld när man reser och sitter på ngn plats som ej är upplyst.

 

/Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utmärkt tråd - men kan någon flytta den till rätt avdelning?? Borde väl i alla fall höra hemma på bärbart-avdelningen och inte i stationära Mac Pro-kategorin… :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...