olofforsberg Posted May 18, 2009 Share Posted May 18, 2009 Hej ! Har ett frustrerande problem. Det lirar inte alls att bränna DVD-skivor som är av typen där man kan skriva ut på ena sidan i en bläckstrålskrivare. Har nu testat två olika spindlar från två olika märken, Fuji och Verbatim. Vanliga Fuji DVD-R går bra. Bränning hinner inte börja. Avbryts i inledningen. Spelar ingen roll om jag sätter till 4x eller 8x. Skivorna är 16x för den delen. Har sista generationen aluminium Mac Book Pro, tidigt 2008. På förra datorn, första generationens vita MacBook, fungerade det. Sedan testade jag samma skivor på senaste Mac Book Pro unibody. Fungerade klockrent. Hur kan det vara en sådan skillnad på två modeller som bara skiljer ett år? Finns det något märke på skivor som fungerar på min dryga året gammal dator? hoppas på bra tips :-) Olof Link to comment Share on other sites More sharing options...
begekand Posted May 18, 2009 Share Posted May 18, 2009 Hej har samma MacBook Pro o inte ditt problem. Senast bränt på Maxell printable men har fungerat med andra också. Fel på DVDspelaren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
olofforsberg Posted May 18, 2009 Author Share Posted May 18, 2009 Hej har samma MacBook Pro o inte ditt problem. Senast bränt på Maxell printable men har fungerat med andra också. Fel på DVDspelaren? 16x skivor det också? Vilken typ av fel är det? Att bränna DVD-R utan utskriftsyta fungerar smärtfritt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DarKMaN Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 jag har samma problem att med just printable skivor den hinner inte ens bränna, den avslutar och spottar ut skivan. antagligen är det ingen fel på brännaren utan att det är nåt med lagren på skivorna eller att det skorviga ytan tar emot nånstans vad vet jag.. nget jag har brytt mig om Link to comment Share on other sites More sharing options...
olofforsberg Posted May 22, 2009 Author Share Posted May 22, 2009 jag har samma problem att med just printable skivor den hinner inte ens bränna, den avslutar och spottar ut skivan. antagligen är det ingen fel på brännaren utan att det är nåt med lagren på skivorna eller att det skorviga ytan tar emot nånstans vad vet jag.. nget jag har brytt mig om hmm.. Låter precis som samma problem som jag har. Skulle vara intressant om Apple erkänt problemet.. Har inte hittat ännu någon sådan fakta i mina sökningar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.