Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Adressboken SMS bug?


jacob

Rekommendera Poster

Är det nån som vet hur man fixar detta?

 

jag har en sony ericsson z600 och en blåtandsdongel från d-link. kör 10.3.3 på en dual mirrordoor.

 

isync, hämta och lämna filer, allt det funkar prima. och när jag har på adressboken (och klickat i den lilla blåtandsknappen) så får jag se inkommande sms på maccens skärm. dock: när jag skickar svar från adressboken, eller i "reply" så skickas verkligen svaret bara typ en av fem gånger. alla inställningar e samma, men sms svar går bara iväg ibland. däremot funkar det _alltid_ att skicka tfnnummer till z600, den ringer alltid upp som den ska. själv tycker jag det luktar bugg lång väg, men någon här kanske har löst det?

 

 

PS

har också hittat ett sms-program (som jag såg efterlyst i annan tråd: http://www.macmedia.sk/download.htm ) men inte provat än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelleplopp

Knepigt, det funkar alldeles utmärkt för mig. Vilken operatör har du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem, funkar ungefär en av fem gånger.

Har dock inte prövat på ett tag nu eftersom man inte verkar kunna lita på den riktigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comviq... fast är det verkligen det? Vartenda SMS jag skickar från telefonen går ju fram. Det verkar ju bara vara SMS-länken mellan adressboken och Z600 som strular.

 

För övrigt, vet nån hur man ber adressboken att låta "inkommande samtal"-rutan lägga sig allra överst på skrivbordet (dvs ovanpå alla andra programfönster) när det ringer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...