snowreeler Posted May 17, 2009 Share Posted May 17, 2009 Min mamma ska köpa en kamera. Hon vill ha en så enkel kamera som möjligt. En kompakt eller långzoomkamera räcker således gott åt henne. Hon har aningen yrsel när hon böjer sej fram så hon vill ha en med såpass mycket zoom att hon slipper göra det om hon vill plåta blommor. Vad gäller priset får det inte vara högre än 1500 kr. Således vill jag ha tips om sådana kameror som passar in på beskrivningen ovan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juventino Posted May 17, 2009 Share Posted May 17, 2009 Canons Ixus serie tycker jag alltid håller hög kvalitet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juventino Posted May 17, 2009 Share Posted May 17, 2009 Sant, men du hittar förmodligen inte en Ixus för under femtonhundra. De brukar ligga på runt det dubbla. Då kanske Mac regeln gäller; betala lite mer för bättre kvalitet =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douglas Posted May 17, 2009 Share Posted May 17, 2009 Hör av dig till Cyberphoto, de brukar ha bra tips! Link to comment Share on other sites More sharing options...
snowreeler Posted May 17, 2009 Author Share Posted May 17, 2009 Hör av dig till Cyberphoto, de brukar ha bra tips! Har kopierat och sänt förfrågan till dom. Vi får se vad de svarar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douglas Posted May 18, 2009 Share Posted May 18, 2009 Har kopierat och sänt förfrågan till dom. Vi får se vad de svarar. Låter bra det! Skriv här sedan vad du får för svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semmelman Posted May 18, 2009 Share Posted May 18, 2009 Canon PowerShot A590 IS är väl enda som återstår med hyfsad bildkvalitet om inte begagnat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
snowreeler Posted May 19, 2009 Author Share Posted May 19, 2009 Den här gynnaren föreslog den som svarade på Cyberphoto. Märk väl att det inte är nåt proffs som ska ha kameran utan min mamma vill ha nåt som hon kan förstå direkt utan att behöva läsa broschyrerna i all evighet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semmelman Posted May 19, 2009 Share Posted May 19, 2009 Tja det var väl ett bra förslag på en billig långzoomare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semmelman Posted May 19, 2009 Share Posted May 19, 2009 För liiite mer pengar bara: Canon Powershot SX110 IS Ser riktigt trevlig ut, hyfsat kompakt oxå, bra bilder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semmelman Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Fujifilm Finepix F60fd ger riktigt bra bilder för hennes satta prisnivå. Kompakt, snygg, dock ingen långzoom men stor skärm så hon kan hålla kameran nära blommorna och se på skärmen när hon fotar. Den kanske inte är den allra enklaste därute men visa henne bara var automatläget sitter så är resten en barnlek. Den eller powershoten ovan skulle jag välja emellan. Om ni inte hittar en ixus billigt på mediamarkt eller rea eller så. Link to comment Share on other sites More sharing options...
snowreeler Posted May 20, 2009 Author Share Posted May 20, 2009 Ja, båda dessa verkar riktigt bra. Jag ska visa henne på båda vid tillfälle. Tack så mycket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landberg Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Panasonic håller hög klass Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.