Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Underligt ljudproblem på Macbook Alu


Ztormie

Rekommendera Poster

På min nyinköpta Macbook Alu (2,4 ghz-modellen om det spelar ngn roll) har jag ett underligt problem med högtalarna. Jag ägde innan en Macbook Pro (köpt sent 07) och den uppvisade aldrig något liknande. Ljudet när någon loggar in på msn, när man höjer och sänker volymen eller gör en förbjuden åtgärd "spricker" liksom. Svårt att förklara exakt hur det låter, men det är som att det det skorrar till, det blir inte en ren ton. Det händer aldrig när musik spelas, utan det är mest vid de korta tonerna som används vid de funktioner jag räknade upp. Fundera på att lämna in den, men tänkte höra här först, en Macbook Air jag har i min ägo har exakt samma problem. Det är inget livsavgörande direkt, men det skär lite i öronen och det vore ju trevligt att höra om någon mer upplever detta och om det går att göra något åt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Känner inte till något dokumenterar fenomen kring detta, men ifall du har lastat datorn så hårt att internminnet är slut och OS X börjar växla till hårddisk så kan "brutet" ljud uppstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...