Makka PM Posted May 17, 2009 Share Posted May 17, 2009 Jag har en vit Macbook med Tiger och senaste versionen av Safari. På senare tid har det dock blivit omöjligt att köra Safari; efter en stund, med bara till exempel Google öppet, kör processorn för fullt och fläktar går på tokvarv. Jag har återställt Safari och slängt plist filen i mitt bibliotek, men inget har funkat. Har jag fått något skit på datorn, eller vad kan det vara? Firefox funkar fin fint. Om jag måste ominstallera Safari, hur går jag tillväga då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Makka PM Posted May 17, 2009 Author Share Posted May 17, 2009 Alltså jag kör inte Safari 4, utan 3.2.3. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted May 17, 2009 Share Posted May 17, 2009 Du får försöka installera från din Installations DVD med hjälp av ett program som heter Pacifist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted May 17, 2009 Share Posted May 17, 2009 Kanske bättre att du försöker enligt detta först Link to comment Share on other sites More sharing options...
Makka PM Posted May 17, 2009 Author Share Posted May 17, 2009 Tack Poca! Eftersom jag kör Tiger har jag inte Time machine. Jag backuppar istället med Superduper, men jag är rädd att den Safari som finns där också är konstig. Så det återstår alltså att ominstallera programmet. Kan jag då, menar du, stoppa in min installations-DVD och ominstallera på det sättet? I de två alternativ som du presenterar verkar det finnas två olika sätt att göra det på. Vilket skulle du rekommendera? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted May 17, 2009 Share Posted May 17, 2009 Nu har jag inte gjort detta själv, men jag skulle förmoda att det fungerar även från Tigerskivan Använde mig någon gång av Pacifist för att återställa Safari i Leopard, men då visste jag inte att det gick att göra som det nämns här ovan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Makka PM Posted May 17, 2009 Author Share Posted May 17, 2009 Ok, då ska jag försöka det. Men hur jag ska gå tillväga mer detaljerat vet jag inte. Ska jag starta datorn från installations-DVDn? Hur gör man i sådana fall det? Är det första skivan eller andra jag ska använda? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Makka PM Posted May 17, 2009 Author Share Posted May 17, 2009 Jag gjorde som du sa men efter ominstallation fortsätter problemen med Safari. Vad kan det vara? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Makka PM Posted May 20, 2009 Author Share Posted May 20, 2009 Vad ska jag göra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.