Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

IDG sågar OS X...


Axelman

Rekommendera Poster

Kul att läsa om IDG som sågar Mac.... medan vi som kör Mac inte får höra nåt.... <_< ANDREAS: En kommentar till detta!

IDG SÅGAR OS X....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte IDG som sågar. Det är väl snarare Jonas Ekelund som försämrar sitt eget och tidningen Nätverk & Kommunikations rykte.

 

Skriv och fråga vad han menar vetja. jonas@regerar.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte IDG som sågar. Det är väl snarare Jonas Ekelund som försämrar sitt eget och tidningen Nätverk & Kommunikations rykte.

Var LITE för snabb... B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte IDG som sågar. Det är väl snarare Jonas Ekelund som försämrar sitt eget och tidningen Nätverk & Kommunikations rykte.

 

Skriv och fråga vad han menar vetja. jonas@regerar.com

 

Eftersom det är IDG som anställt honom, antingen som vidare -eller på frilansbasis så är det klart att det är dom som får ta smällen, ansvariga utgivare existerar just för att ta smällen.

 

Artikeln ifråga är verkligen amatörmässigt skriven, jag tyckte tidigare att NoK var en av IDG:s bättre tidningar men nu verkar det ha gått utför.

 

Att ta ett hål i AFP som intäkt för att man kan "kapa Mac" är hjärndött och visar en närmast häpnadsväckande brist på kunskap, artiklen fortsätter med att Apple inte tar säkerhetshålen på allvar och hänvisar till något obskyrt säkerhetsföretag som påstår att Apple kände till hålen men dolde informationen.

Om det är sant så är Apple:s agerande helt korrekt och i linje med hur Microsoft agerar, först när uppdateringen är klar för nerladdning så går man ut med information med vad som hänt, detta är sunt säkerhetstänkande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är IDG som anställt honom, antingen som vidare -eller på frilansbasis så är det klart att det är dom som får ta smällen, ansvariga utgivare existerar just för att ta smällen.

Ja, det är ju det jag menar. IDG är ju bara ägare, inte ansvariga för vad som skrivs i tidningen.

 

Gillade också NoK förr i tiden, undrar vad som gick fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker bara att ”domän” adressen till kilen säger en hel del.... (regerar.com)

 

Ansvarige utgivaren har ansvaret så klart.. men han måste ju stå till svars/rapportera inför/till sina ägare IDG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är ju det jag menar. IDG är ju bara ägare, inte ansvariga för vad som skrivs i tidningen.

 

Gillade också NoK förr i tiden, undrar vad som gick fel.

 

Konstigt nog är det bara IDG som lyckas ta in artiklar av den här låga kvaliten, och då menar jag inte bara NoK, jag har svårt att tro att sådana artiklar skulle kunna komma in i ex Datormagazin, men så ägs den tidningen av ett förlag som är lite mer kvalitetsinriktade än vad IDG är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt tyst det är om detta på det här forumet, andra forum som ex 99mac är inne på typ sida 25 i tråden.

Ska vi tolka det som att användare på det här forumet tycker att artikeln är ok? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt tyst det är om detta på det här forumet, andra forum som ex 99mac är inne på typ sida 25 i tråden.

Ska vi tolka det som att användare på det här forumet tycker att artikeln är ok? ;)

Vi är nog inte lika rabiata, utan har ett sundare förhållande till vårt datoranvändande än vissa andra, kanske. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis på samma sätt som jag önskar att alla vore ateister, så skulle jag vilja att alla kör Mac.

Men det lär inte hända, så jag gnäller inte på prästen i kyrkan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis på samma sätt som jag önskar att alla vore ateister, så skulle jag vilja att alla kör Mac.

Men det lär inte hända, så jag gnäller inte på prästen i kyrkan.

Amen to that! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt tyst det är om detta på det här forumet, andra forum som ex 99mac är inne på typ sida 25 i tråden.

Ska vi tolka det som att användare på det här forumet tycker att artikeln är ok? ;)

Vi kanske inte orkar gnälla på allt som dyker upp utan får ett ryck nån gång med jämna mellanrum... B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan gnälla på allt hela tiden om någon önskar det? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec
Ska vi tolka det som att användare på det här forumet tycker att artikeln är ok? ;)

Jag tolkar det som att vi inte orkar bry oss. MacNytt hade en bra artikel om detta förra veckan, och så upphetsande är inte NoK's "nyhet" att man orkar springa upp på barrikaderna och skrika...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inte mycket att säga om idgkillen men skulle jag se han skulle jag slå han i huvet med min träklubba (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt tyst det är om detta på det här forumet, andra forum som ex 99mac är inne på typ sida 25 i tråden.

Ska vi tolka det som att användare på det här forumet tycker att artikeln är ok? ;)

Varför skulle "vi" göra det? Vilka är föresten "vi" är jag en av oss? I såna fall tycker jag att det är förhastat att dra slutsatser av den sorten utifrån premisserna som givits. Det vill säga att det är "märkligt tyst" här och att det skrivits "typ sida 25 i tråden" på 99mac. Någon intresserad får väl starta en sån där undersökningstråd? Ett inlägg av den karaktär du gjort här är snarast lite provocerande och skriver folk på näsan när det antar att alla här "tycker atikeln är ok". Vad är syftet med detta, har du något intresse i att diskussionen blir utdragen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reefer kanske menar det "kungliga" vi:et?

Du menar "Jag och Mina Löss...." (w00t)

 

Allvarligt talat så har vi gnällt och grejat varenda månad. Vi var en HEL VECKA före 99macs kampanj mot Sverkers Plusgroda om virus och datorer om man nu måste jämföra sig....

 

Nu är det vår, så tankarna går till trevligare saker än att revoltera i en ankdamm..... (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det vår, så tankarna går till trevligare saker än att revoltera i en ankdamm..... (w00t)  (w00t)

Knäppgök. var det inte du som startade den här tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nu är det vår, så tankarna går till trevligare saker än att revoltera i en ankdamm..... (w00t)  (w00t)

Knäppgök. var det inte du som startade den här tråden?

Tack för den fina utnämningen!

 

Jag ville ha en kommentar från Andreas varför IDG å ena sidan ger ut Mactidningar och å andra sidan "torpederar" Mac.... Precis som mitt första inlägg sa... Det betyder inte att jag måste per automatik driva på en hets i denna tråd..... eftersom hetsligan håller till på 99mac kan de väl fortsätta där.... vi som är här kör lite mera laidback.......... B) ... just nu.... vem vet sen....... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...