maberg Posted May 17, 2009 Share Posted May 17, 2009 I går hände något märkligt med min iMac G5. Det trådlösa tangentbordet slutade helt plötsligt att fungera. Batteritorsk var första tanken, men efter batteribyte fungerade det fortfarande inte. Musen är en trådlös Logitec-historia med en extern Bluetoothgrej som sitter i ett USB-uttag, så den fungerar som vanligt. När jag går upp i menyraden ser jag att Bluetooth-B:et är överstreckat, och om jag högerklickar på ikonen står det i grått: "Bluetooth: Ej tillgängligt". Då är den stora frågan: Vad och hur skall jag göra för att bluetooth skall aktiveras igen? Jag har gått in i systeminställningar, men inte lyckats hitta något relevant där. Hoppas någon kan ge en hjälpande hand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted May 17, 2009 Share Posted May 17, 2009 Testa att resetta PRAM http://support.apple.com/kb/HT1153?viewlocale=sv_SE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tok_Pelle Posted May 17, 2009 Share Posted May 17, 2009 min bluetooth la av helt efter uppdatering till 10.5.7 kan ju kanske vara samma problem för dig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maberg Posted May 17, 2009 Author Share Posted May 17, 2009 Tack för snabb hjälp! Det räckte (sådan tur var) med en omstart, så nu funkar det igen! Tackar och bockar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.