Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur du backar tillbaka till 10.5.6.

Pocahontas

Recommended Posts

Pocahontas

Fick du krångel med din dator efter att ha installerat 10.5.7, så var bara lugn, det går att fixa.

Här några tips om hur du gör.

MacFixit

Är ju tråkigt om det skulle börja krångla när man uppgraderar från 10.5.6,

eftersom det var en, för de allra flesta, felfri version.

Nej, jag väntar ett tag till innan det blir till att uppgradera! :)

Pocahontas

Kan väl nämna att jag för egen del inte har märkt något galet med uppdateringen på MacBook.

Var endast på Mac Minin som inställningar i Bildskärmspanelen fallit bort.

Är det datorer med externa skärmar som drabbas av bildfel? Återstår att se

De övrig Macarna har jag inte uppdaterat ännu, ska uppdatera Powermacarna, men först efter att backuper tagits. :crossfingers:

alifarzin83

För gud skull Pocahontas, sover du aldrig? Tycker du ränner i forumet dag och natt. Hur roligt tycker du att det egentligen är med mac? Tack för tipset dock :)

Min mac mini har fått problem med skärmupplösningen och färgerna. Har tyvärr ingen backup att återställa till så det ser ut som jag måste installera om :(

Pocahontas
Min mac mini har fått problem med skärmupplösningen och färgerna. Har tyvärr ingen backup att återställa till så det ser ut som jag måste installera om :(

Gör då en Arkiv/install, det är det smidigaste

Gör då en Arkiv/install, det är det smidigaste

Är ganska ny på mac så detta blir min första ominstallation, menar du att jag ska stoppa in skivan sedan Arkiv/install???

Pocahontas

Du sätter i skivan, startar om datorn, håller ner c-tangenten, sedan följer du vad som står på skärmen, du ska välja Alternativ

Läser du detta tror jag du fixar det galant

Var noga med att se till att du även väljer att behålla Användare och Nätverksinställningar

Den gamla Systemmappen kan du slänga vid tillfälle, man brukar inte behöva något från den.

Sedan laddar du hem combouppdateringen 10.5.6 härifrån

geefourman

Jag har nu uppdaterat 3 st MacMini, 1 MacPro, 1 MacBook Pro, 1 MacBook samt 1 iMac 24...fick inga problem med några bildskärmsinställningar på någon av dom...10.5.7 är klart snabbare.

Tycker inte ni ska lyssna så mycket på alla som säger att ni ska undvika 10.5.7, kör på bara!

(Jag har uppdaterade alla med "combo")

Pocahontas
Jag har nu uppdaterat 3 st MacMini, 1 MacPro, 1 MacBook Pro, 1 MacBook samt 1 iMac 24...fick inga problem med några bildskärmsinställningar på någon av dom...10.5.7 är klart snabbare.

Tycker inte ni ska lyssna så mycket på alla som säger att ni ska undvika 10.5.7, kör på bara!

(Jag har uppdaterade alla med "combo")

Kan ju bero på vad man har för skärmar.

Jag installerade om två ggr med combo och det hjälpte inte, min skärm en HP w2207h protesterade och slockna ner efter en kort stund pga av fel bildskärmsinställning, kom en varningsskylt på skärmen: Input Signal...

geefourman
Kan ju bero på vad man har för skärmar.

Jag installerade om två ggr med combo och det hjälpte inte, min skärm en HP w2207h protesterade och slockna ner efter en kort stund pga av fel bildskärmsinställning, kom en varningsskylt på skärmen: Input Signal...

Ja en drös olika skärmar varav alla fungerade efter uppdateringen....

23" Cinema, 17" Samsung, 22" Samsung samt en 24" Benq....resten har ju inbyggda

Pocahontas

Där ser man, vi drabbas olika, det var första förtretligheten för mig i Leoparduppdateringarna, min uppplösning 1680 x 1050 fanns helt enkelt inte kvar, och skärmen sökte sig till 1920 x 1080 och den ville jag inte ha, blev knepigt.

Försöke jag byta till någon som låg närmare den jag hade innan, slocknade skärmen.

Så jag fick trixa dit min upplösning med SwitchResX

post-113-1242550948_thumb.jpg

Jag har en Sony 40" lcd TV och där blev upplösningen + fägerna knas.

Tack för hjälpen Pocahontas, ska testa att installera om i eftermiddag

Har installerat om nu men fick problem direkt när det var klart.

Jag får upp en inloggningsruta där jag måste ange ett lösen, testar med det jag använde innan men det fungerar ej.

Varför kommer inloggningsrutan upp nu, hade inte det tidigare???

Har installerat om nu men fick problem direkt när det var klart.

Jag får upp en inloggningsruta där jag måste ange ett lösen, testar med det jag använde innan men det fungerar ej.

Varför kommer inloggningsrutan upp nu, hade inte det tidigare???

Google löste problemet, var tydligen en bugg om lösenorder var mer än 7 tecken

http://support.apple.com/kb/TS1543?viewlocale=sv_SE

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...