Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone Ljudlös-Knapp


fatepower

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Min knapp som man stänger av ljudet på. Har precis ramlat av. Det ser precis ut så här:

http://www.appleiphoneapps.com/2008/07/ibr...ay-to-a-recall/

Jag har min telefon jailbreakad. Vågar man lämna in den så? Eller ska jag återställa den innan jag lämnar in den?

 

Har sett någon tråd om det här men har inte fått svar på om de har fått telefonen ersatt eller om de bara fått ett blankt "nej". Jag kan ju alltid ta lite superattack och limma fast knappen igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort jailbreaket och lämna in telefonen, det går på garanti (känt fel)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag vet, det verkar vara en mycket känt problem. Får man en helt ny lur då? Med ett nytt serienummer? Eller limmar dom dit den bara? :P

 

Tänkte på det att om jag då får en ny telefon. Kommer jag kunna ladda in alla min köpta iTunes store applikationer i den då samnt kontaktlistor osv. . .? Jag vet att iRealSMS 2 måste flytta mitt gamla serienummer till det nya. Det blir ett litet problem där med de köpta jailbreakade applikationerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort jailbreaket och lämna in telefonen, det går på garanti (känt fel)!

 

Går INTE på garantin. Lämnade nyss in min på detta, och fick tillbaka den olagad och fick betala 500 spänn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va skojar du? Så det är alltså "Super Attack" som gäller?!

 

Jag har köpt min tele från Dialect. Kan det ha betydelse vilken återförsäljare som skickar in den på rep?!

 

När jag googlar runt lite. Så verkar det som några har fått nya telefoner och vissa inte. Själva knappar är ju bara dit limmad så då borde jag kunna ta lite super attack och trycka dit den igen. Så var det klart. Det kanske håller i en månad men då får man bara på och limma lite igen. Haha!

 

Det som stör mig är att om jag nu återställer den. Tar mitt pick och pack och åker upp till dialect. Lämnar in telefonen och den blir skickad. Så får jag tillbaka samma telefon och den är olagad, samt då jag redan har återställt den. Allt är borta. Visst finns APT backup, men alla conf är ju borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går INTE på garantin. Lämnade nyss in min på detta, och fick tillbaka den olagad och fick betala 500 spänn.

 

Skickade du inn den till anovo eller?

 

om du gjorde det så måste du skicka med en lapp med nåt som har med emrox å gjöra

jag gjorde samma fel men som tur var fikk jag inte betala för det.

 

återställ telefonen, ring telia och få tillskickad en massa grejer och skicka in den på lagning

ps: kom ihåg emrox annars kan dom inte göra nåt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går INTE på garantin. Lämnade nyss in min på detta, och fick tillbaka den olagad och fick betala 500 spänn.

 

Skickade du inn den till anovo eller?

 

om du gjorde det så måste du skicka med en lapp med nåt som har med emrox å gjöra

jag gjorde samma fel men som tur var fikk jag inte betala för det.

 

återställ telefonen, ring telia och få tillskickad en massa grejer och skicka in den på lagning

ps: kom ihåg emrox annars kan dom inte göra nåt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var till Dialect idag. Dom tyckte absolut att jag skulle skicka in den. Så nu har jag återställt telefonen och ska bege mig till bilen och besöka Dialect gång nummer 2. Vad är emrox? Är det emrox.net du menar? Det fixar väl dom?

 

Haha skrev ut ditt inlägg och strök under emrox. Så nu drar jag med de pappret till butiken så får dom fixa det där :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var till Dialect idag. Dom tyckte absolut att jag skulle skicka in den. Så nu har jag återställt telefonen och ska bege mig till bilen och besöka Dialect gång nummer 2. Vad är emrox? Är det emrox.net du menar? Det fixar väl dom?

 

Haha skrev ut ditt inlägg och strök under emrox. Så nu drar jag med de pappret till butiken så får dom fixa det där :)

 

Bra det :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skapligt drygt...

 

Skulle vägra godta att dom inte fixar det, till att börja med kan man ju ifrågasätta varför det går på garanti

för en del, detta verkar ju vara ett av många kända fel med iPhone...

 

Min iPhone har varit mer hos Anovo än hos mig, hur normalt är det... jag har haft ett stort antal mobiler

och faktiskt aldrig varit med om så mycket problem som med iPhone...

 

Nu efter min sista service fick jag nog och begärde att jag skulle få ett löfte om att få nästa generation

så fort den släpps, alternativt en kraftig prisreducering eller få häva mitt abbonemangsavtal & inköp av iPhone...

 

detta gick dock inte operatören med på dock så får jag en ny direkt av operatören utan inblandning av

serviceverkstad:) nu hoppas jag på en felfri iPhone...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gud så skönt om min kunde tappa den knappen! tycker man kommer åt den för lätt och den fastnar jämt när man stoppar mobilen i fickan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en iPhone 2G och där har Sleep-Wake-knappen gått sönder (och även en hel rad pixlar i konstig färg över skärmen).

Självklart köpte jag den från en snubbe som hade vart i USA så jag vet inte riktigt vad jag ska göra..

Har ni några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du kan ju inte precis skicka tillbaka den. Leta på blocket efter en begagnad? Eller skicka in den på rep. http://www.mumien.se är ett förslag?!

 

Palla. Kollade priserna och det var ju inga självkostnadspriser direkt.. :o

Jag tror jag skulle behöva byta lite grejer och det blir ganska dyrt :(

Jag kommer vänta på den nya iPhonen. :DD

Vad tror ni om den? Kommer man kunna köpa den utan abonnemang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...