Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

förklara varför iphonens upplösning....


MrNr1

Rekommendera Poster

480 x 320 bildpunkters upplösning med 163 ppi det e iphonens upplösning på skärmen.. Videoformat som stöds: H.264-video, upp till 1,5 Mbit/s, 640 x 480 bildpunkter, 30 bildrutor per sekund varför funkar det med större upplösning än vad skärmen är!!! //Alvar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om storleken på filmen är 640 x 480 så förminskar iPhone helt enkel ner den till 480 x 320 px, så i praktiken innebär det ingen kvalitetsförbättring att spela upp 640 x 480 jämfört med 480 x 320.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar väl bara mer plats med antar jag med att köra högre upplösning? Finns ju bra konverteringsprogram som konverterar direkt till iPhone's upplösning. Min favorit är iSquint som dock inte "finns" längre men sök lite på nätet så hittar man det. Gratis är det med. Annars finns Handbrake också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar mer plats och kräver mer processorkraft att skala ner ju högre upplösning filmen är från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

boomhowler

kan man inte spela upp den högre upplösningen på en tv, har jag för mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du? Spela upp från iPhone till en TV?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Japp. Det finns en AV-kabel du kan köpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det? Det visste jag inte! Vad är det för kabel och var köper man den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

boomhowler

Har ingen TV för tillfället så jag har inte vågat köpa, men det verkar helt klart som en cool sak. Skulle vara ännu bättre om den stödde upp till 720p eller liknande, då skulle jag docka iPhonen till TVn direkt jag kom hem. Om jag nu hade en TV :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...