Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Några problem med 10.5.7 ??


Fender

Rekommendera Poster

Pocahontas

Ingen av de stora katterna har varit lätta att tampas med i början, har krävts många tillrättavisningar. Tigern behövde 11

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 106
  • Created
  • Senaste svar
OK. Om jag minns rätt, så hade vissa rätt mycket strul med Leoparden i början, så man kanske skall vänta ett tag och läsa trådarna här i forumet.

 

Den som lever få se. :)

 

-Vänta till 10.6.2! -Bra tänkt! -Så tänker i alla fall jag. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Safari 4.0 kräver 10.5.7. Jag vill ha senaste Safari...

Vågar jag chansa på uppgradering? Har de värsta problemen fixats till tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har inte heller uppdetarat till 5.7. läste att en 5.8 är på väg. i den borde väl alla buggar vara fixade. 5.6 funkar hur bra som helst men det känns ju trist att inte våga köra på den senaste uppdateringen... så många buggar och problem!

 

det enda jag tycker apple känns kassa på... det ska ju inte vara så att man riskerar haveri och måste backa upp hela datorn för att man ska uppdaterna systemet...

 

bu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har inte heller uppdetarat till 5.7. läste att en 5.8 är på väg. i den borde väl alla buggar vara fixade. 5.6 funkar hur bra som helst men det känns ju trist att inte våga köra på den senaste uppdateringen... så många buggar och problem!

[...]

Ska man följa ditt resonemang så kommer man aldrig uppdatera. 10.5.6 må fungera bra men det finns utan tvekan buggar i den versionen. Även om du inte märker av dem. En del av buggarna i 10.5.6 är säkert fixade i 10.5.7 samtidigt som nya antagligen smugit sig in. Återigen är det tveksamt om du kommer märka av dem. Det kan ju vara farligt med 10.5.7 så det är bäst att vänta på 10.5.8 för där borde allt vara fixat och felfritt... o.s.v.

 

NEWSFLASH! Stora program så som operativsystem är otroligt svåra att få fullständigt buggfria. Oavsett vilken version av OS X eller Windows du än kör så kommer det finnas buggar. Då och då kommer de ge sig till känna och ställa till med mer eller mindre allvarliga problem.

 

Sen att det, som vissa påstår och/eller tror, skulle vara farligt att uppdatera OS X... suck. Självklart ska man inte börja pilla på ett välfungerande och kritiskt system om man inte har tid att åtgärda de problem som i värsta fall kan uppstå. Men att bara för det ständigt sitta och vara rädd för att uppdatera är idiotiskt (använd samma tänk i vardagen och du skulle aldrig våga gå upp ur sängen). Ytterst få råkar ut för problem vid systemuppdateringar och då ett problem uppstår så är det oftast väldigt enkelt att lösa. Dessutom är det sällan systemuppdateringen i sig som orsakar problemet. Ofta är det ett sedan tidigare dolt problem eller felaktigt beteende hos ett installerat program som uppdagas.

 

@Pocahontas: Tiger "behövde" inte 11 uppdateringar. Tiger fick bara 11 uppdateringar. Sedan gick Apple vidare och lade allt krut på att förbättra Leopard. Jag är bombsäker på att det fortfarande finns saker i Tiger som ställer till problem för användare men som aldrig kommer att fixas (om man inte köper Leopard så klart).

 

@Fender: Den version av 10.5.7 som ligger ute hos Apple just nu är identisk med den som släpptes när 10.5.7 var ny. Efter som du inte specificerar vilka problem du syftar på så kan jag inte hjälpa dig mer. Känner du att du vill ha senaste Safari så har du inte så mycket annat att välja på. Du tar troligtvis betydligt större chansningar när du går utanför ditt hus varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid denna rädsla att uppdatera, så va det ju med 10.6 också men ändå sitter ni med 10.6.

Kör på och installera, funkar det inte efter era önskemål så går det faktiskt att gå tillbaka :)

 

Jag har aldrig haft några problem med uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...