Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Några problem med 10.5.7 ??


Fender

Rekommendera Poster

Det har gått en dag sen Apple släppte 10.5.7.

Har någon upptäckt problem eller buggar i uppdateringen?

Lite feg som jag är brukar jag alltid vänta lite med uppgraderingar av det här slaget tills buggrapporterna "lugnat ner sig".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 106
  • Created
  • Senaste svar
Det har gått en dag sen Apple släppte 10.5.7.

Har någon upptäckt problem eller buggar i uppdateringen?

Lite feg som jag är brukar jag alltid vänta lite med uppgraderingar av det här slaget tills buggrapporterna "lugnat ner sig".

 

Problem med bildskärmsupplösningar. Själv så skippar jag uppdateringen då 10.5.6 funkar utmärkt för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ronnynilsson

Går perfekt - har varken märkt av förbättringar eller försämringar... :sleeping:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Tillför inget som du redan har i 10.5.6, mer än nämnda buggar, skrivarproblem, bluetoothproblem och säkert lite annat smått och gott som man kan vara utan.

Så till Apples utvecklare vill jag visa :ThumbsDown:

 

Du kan kolla lite på MacFixit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pjorgensen

Min omvandlare var kass på valutor innan uppdateringen, nu är den ok igen. Annars inget, har iofs inte testat bluetooth men hoppas att den fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har uppdaterat en MacBook Pro 15", en MacMini, en iMac PowerPC 17" och en iMac Intel 24" helt utan problem.

 

So far so good…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterat min Macbook Unibody 2.4GHz och det fungerar klockrent inga problem alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olli Ojonen

Kollade bluetooth mot mobilen nyss och den funkar inte. Får väl se om det ordnar sig med lite reparation.

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluetooth funkar fint här. Dock har Mail lyckats totalhänga sig ett par gånger sedan uppdateringen,

men det kan visserligen bero på MailTags kanske...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olli Ojonen

Med lite reparation i applejack auto så nu funkar allt igen. :)

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått problem med viloläget på min vita MacBook efter 10.5.7. Den sätts oftast inte i vila när jag ber om det utan står och brummar i ett låst läge. Går inte att väcka den heller och jag har därför tvingats nödstänga några gånger. Efter ett tag i detta låsa läge börjar fläkten jobba mer än vanligt och det hela känns inte alls bra. Är det någon som vet hur jag ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uppdaterat min iMac och MacBook Air, jag har inte märkt något fel (eller iofs ingen förbättring heller).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag följde råden från thevil under Felsökning av Mac OS X Lite tips etc

och det verkar som att det löste sig.

Stort tack för detta!

 

Kanske en ren slump att mitt trassel med viloläget började precis efter att jag uppdaterade till 10.5.7.

 

En sak som konfunderade mig var att jag inte kunde använda styrplattan för att klicka när jag startade från installationsskivan. Kom på att det går att klicka med knappen, kanske tur att den finns kvar.

 

Någe tok är det annars fortfarande, vilket tredjepartsprogram är bäst för reparationer?

 

M v h /Mats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uppdatera verkar ju rena vågspelet. ligger lågt, jagar långsamt med min leopard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade min MacBook Pro utan problem. Min Power Mac G5 ville däremot aldrig starta ordentligt efter uppdateringen, Det mesta kommer fram på skrivbordet, klockan går, dockan lever och Spotlight fungerar, men det går inte mer än att markera saker – inget kan öppnas eller startas. Eftersom jag nu måste installera om allt passade jag på att köpa en Mac Pro. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håkan Walther

Jag upplever min Macbook Air som både snabbare och stabilare efter uppdateringen. Innan kunde Safari krascha i tid och otid, men den har inte kraschat en enda gång sedan jag uppdaterade, och Safari känns även snabbare. Kan vara psykologiskt, men hittills är jag mycket nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick problem med uppdateringen, för första gången någonsin..

 

Min MacBook är helkonstig, när jag stänger locket för att den ska gå i vila slutar aldrig fläkten

Dessutom vaknar den inte när jag öppnar locket/trycker på tangenterna, jag måste starta om den!!!!!!!!!

 

Kan någon hjälpa mig, det är väldigt störande!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min Mail totalåterställdes varje gång man startade om datorn så man fick slänge p-listen och lägga till alla konton på nytt, nu funkar det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234
uppdatera verkar ju rena vågspelet.

Verkar inte bättre. :armskeptisk:

 

ligger lågt, jagar långsamt med min leopard

"All to those who wait.." ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

geefourman

Absolut inge strul med 10.5.7, klart rappare på min MBP....kör hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med lite reparation i applejack auto så nu funkar allt igen. :)

Applejack reparerar HD och behörigheter, rensar caches och verifierar preferensfiler, dvs. den kan hjälpa med huvuddelen av problemen som räknas upp i denna tråd, tror jag. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
Applejack reparerar HD och behörigheter, rensar caches och verifierar preferensfiler, dvs. den kan hjälpa med huvuddelen av problemen som räknas upp i denna tråd, tror jag. :yeahbaby:

 

Tveksamt om den hade återfört de bildskärmsinställningar som saknas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag öppnar länkar i flikar i Safari så crashar det och skyller på pithhelmet. Vad kan detta bero på?

 

OBS! Pithhelmet är lätt topp tre program i min dator efter Safari och PS CS3. Kör Safari 3.2.3.

 

 

Uppdatering: Berodde på att pithhelmets check update inte fungerade. Har ingen aning om Safari men är 3.2.3 den senaste versionen så uppdaterade 10.5.7-uppgraderingen den själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om det finns någon uppgradering av PitHelmet. Annars så får du ta bort det tills det finns någon uppgradering som fungerar tillsammans med senaste Safari.

 

Om det nu inte finns någon uppdatering så tycker jag att det som programutvecklare är riktigt dåligt att inte vara med i apples utvecklingsprogram så de kan hänga med i apples programutveckling så att inte programmen börjar strula vid uppdateringar av systemet. Dock så är det vanligt att tredjeparts programvara som gör ändringar i systemet ställer till problem eller ej fungerar längre efter en uppdatering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...