Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan ej installera program via Cydia/Installer


Sawert

Rekommendera Poster

Jag misstänker att jag sökt dåligt, men tar även gärna emot hänvisning till annan tråd om sådan finnes.

 

Problemet jag har är att helt plötsligt så slutade Cydia och Installer att fungera för mig. Får inget felmeddelande what so ever, allt tickar på bra och program och teman verkar installeras, men ingenting finns i menyer eller på SB. Jag har program som installerats sedan tidigare och de fungerar, det går även utmärkt att installera program via App Store, men Cydia vägrar. Det senaste jag installerade som fungerade var ett tema, det senaste installerade som inte fungerade var Video Recorder 3G.

 

Jag har provat att starta om SB och hela telefonen. Har även sshat och kört apt-get clean, apt-get upgrade, apt-get update, även provat att lägga till och ta bort program samt installera dem från Installer istället - inget resultat.

 

Någon som råkat ut för detta och löst det utan att återställa telefonen? Tänkte höra mig för då det är ett jävla projekt att återställa och jailbreaka på nytt. (Nä, nu ljuger jag, det går snabbt, men jag tycker det känns drygt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Om någon googlar fram denna tråd kan det ju vara jobbigt att det inte finns en lösning. Lösningen var helt enkelt att återställa den från telefonen, utan att jailbreaka och installera om allt. Sorry för bump.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...