Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med Airport på Macbook


Elinder

Rekommendera Poster

Hej!

 

Min flickväns ett år gamla Macbook dras sedan en tid med ett problem. Nämligen att ibland, t.ex. efter att man har stängt av Airport, så går det inte att aktivera det igen. Symbolen i menyraden är "avstängd" och genomskinlig utan staplar och klickar man på den och väljer "Starta Airport" så händer det ingenting...

Det går inte heller att aktivera Airport från Systeminställningar eller annat program såsom CoconutWifi...

Det enda som fungerar i dagsläget är att starta om datorn, att logga ut räcker inte... Hon är admin och det finns inga andra konton...

 

Någon som har någon idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, mjoo... Det har hon... Så... Behöver jag avinstallera eller går det att göra det på något annat sätt? Vill ju kunna använda bägge...

 

Jag har Telenors mobila bredbandsprogram jag med men upplever det aldrig... =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, avinstallera inget, men hämta en uppdatering till uppkopplingsprogrammet från Telenors hemsida. När du installerat Telenor Stay Connected så funkar allt smärtfritt (åtminstone gjorde det susen för mig).

 

Aha, man tackar... Det är ju inte som om man har fått någon info från Telenor om detta...

 

Ska testa det imorn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte som om man upplever att kundservice är Telenors allra starkaste sida...

 

Lycka till, hoppas det löser dina problem

 

Njeppnjepp... det är det inte... Men de har ganska bra täckning vid sommarstugan =)

 

Jag slängde in det nya programmet, tror du man ska ta bort det gamla?

 

Iaf så ser jag inte probemet just nu, men det brukar dyka upp efter en stund...

 

Men stort tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har det gamla liggande kvar, men använder bara det nya, och det handlar inte om täckningen utan om, just som du säger, att Airport blir flaky och en del andra problem med det ursprungliga.

 

Precis!

 

Men kalas du! Man tackar så mycket!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...