Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur viktigt är det att mata ut enheter innan man stänger av?

moonlightman

Recommended Posts

moonlightman

Hej

Jag har fått reda på att man måste mata ut enheter innan man stänger av Macen, stämmer det och hur viktigt är det?

Jag har två diskar som jag har fått lite problem med. De går upp och står och lyser men de arbetar inte. Efter ett tag går de ner i sömnsparläge. Efter ytterligare fem minuter går de upp igen, även fast jag inte rör datorn.

Kan detta ha med varandra att göra?

Jag har försökt att hitta information om detta utan att ha fått något svar på min fråga. Hoppas att någon här kan svara på det här.

MVH

Hej

Jag har fått reda på att man måste mata ut enheter innan man stänger av Macen, stämmer det och hur viktigt är det?

Jag har två diskar som jag har fått lite problem med. De går upp och står och lyser men de arbetar inte. Efter ett tag går de ner i sömnsparläge. Efter ytterligare fem minuter går de upp igen, även fast jag inte rör datorn.

Kan detta ha med varandra att göra?

Jag har försökt att hitta information om detta utan att ha fått något svar på min fråga. Hoppas att någon här kan svara på det här.

MVH

Om du stänger av datorn helt och hållet behöver du inte mata enheterna först - det sköter systemet om. Du kan dra ut kablar och/eller stänga av diskarna redan när Finder har avslutats och behöver alltså inte ens vänta på att själva maskinen tystnar. De externa diskarna lever sitt eget liv när datorn har slocknat och om de går in och ur sömnläge är nog mer brister i den interna processen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...