Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Konstigt ljud uppstår vid aktiviteter.

Guest tobulos1

Recommended Posts

Guest tobulos1

Hej hej :)

Nu har jag ett litet problem som jag hoppas att ni experter kan lösa. Det är så att jag skickade in min ca 10 månader gamla iMac till service för att hårddisken hade kraschat. Jag fick tillbaka den för ungefär 2 veckor sedan och installerade Vista på den. När jag skulle installera drivrituinerna med BootCamp skivan så fick jag med "Realtek High Defenition Audio" som ljud. Men förut när jag hade min iMac med Vista så hade jag inte det där programmet. Och när jag försöker avaktivera "Realtek" så fungerar inte ljudet alls.

Och nu till mitt problem: När jag spelar spel t.ex. så hör jag dessa "ljuvvågor". Det hörs inte som ljud utan mera som frekvenser. Det låter typ: viiio,viiio,viiio. Och när jag höjer och sänker ljudet så ändras dom dära frekvenserna. Så när jag har på högt ljud så låter det snabbare; vio,vio,vio,vio. När jag sänker; Viiiiiiio,viiiiio,viiiiio.

Men i Mac så är ljudet perfekt. Bara i Windows som problemet uppstår.

Så nu undrar jag om detta har att göra med programmet "Realtek High Defenition Audio"? För min dators ljud fungerade utmärkt förut innan jag lämnade in den på service. Så är det någon därute som kan hjälpa lilla mig?

(Ursäkta mig om jag förklarar konstigt, men det är ett konstigt problem ^^)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...