Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Prisras på DVD-brännare...


Axelman

Rekommendera Poster

I Dustinkatalogen säljer man en intern LG-DVD-brännare för 695:- + moms. Prisläget känns ok. Kan man få en sådan att fungera med en Mac?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkert med Macen, men förmodligen inte med iDVD.

Bränna data lär funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte följt med så noga.... vad ska man köra då om man vill bränna musik eller säkerhetskopiera filmer man köpt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte följt med så noga.... vad ska man köra då om man vill bränna musik eller säkerhetskopiera filmer man köpt?

iTunes, Toast...t.ex...

 

Det är bara iDVD som är kinkig med externa brännare vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man bränna DVD i iTunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man bränna DVD i iTunes?

Nej, men du nämnde också musik i förra inlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Funderar lite på att köpa en dvd-brännare och sätta in i min Quicksilver 733MHz.

Är dock inte helt säker på vad jag vill köpa, men funderar på en Pioneer DVR-107 24x24x40x8x/IDE/Intern/Black/Bulk.

Några synpunkter eller kommentarer? Vad är vettigt att tänka på och vilka modeller ska man inte välja?

Jag vill ha en så billig brännare som möjligt, men är beredd att betala lite för att slippa en massa krångel, vill dessutom ha en som klarar alla format...

 

Tacksam för svar och synpunkter!

 

/lage

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
Hej!

 

Funderar lite på att köpa en dvd-brännare och sätta in i min Quicksilver 733MHz.

Är dock inte helt säker på vad jag vill köpa, men funderar på en Pioneer DVR-107 24x24x40x8x/IDE/Intern/Black/Bulk.

Några synpunkter eller kommentarer? Vad är vettigt att tänka på och vilka modeller ska man inte välja?

Jag vill ha en så billig brännare som möjligt, men är beredd att betala lite för att slippa en massa krångel, vill dessutom ha en som klarar alla format...

 

Tacksam för svar och synpunkter!

 

/lage

Jag har nyligen satt in en LiteOn LDW-451S (4x dvd-/dvd+/dvd-rw/CD-r 40x etc...) som jag pröjsade 900-nånting för i pc-affären, i min QuickSilver 733MHz. Funkar kanon efter att jag kört PatchBurn, förutom att jag inte lyckats bränna nåt i iTunes (vilket inte stör mig det minsta) Fanns en motsvarande brännare som brände dvd i 8x för ca en hundralapp mer, men eftersom så få dvd-skivor stöder den hastigheten brydde jag mig inte om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar kanon efter att jag kört PatchBurn

Vad är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NEC ND2500 (samma som sitter i LaCie) är bra till det mesta och kostar 800~900:- Den funkar med dessa skivor.

B)

Tack.

Vet du om den fungerar med iTunes och iDVD?

 

/lage

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
Funkar kanon efter att jag kört PatchBurn

Vad är det?

Ett litet program som patchar drivrutiner till de flesta cd/dvd-brännare som gör att de funkar på Mac. Finns Här för Jaguar Finns på andra ställen oxå, ifall du inte hajjar tyska. Den finns oxå för Panther

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack.

Vet du om den fungerar med iTunes och iDVD?

 

/lage

Har kört iTunes med OK resultat, har inte testat med iDvd. Fast jag kör 99% med Toast platinum, som följde med i LaCie-bundlingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...