Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

10.5.7 ute nu


Scratchen

Rekommendera Poster

Kör fixen med SwitchResX, det löste mina bildskärmsproblem. Nu kör jag 1920x1200 igen :)
Det här måste ju fixas! Jag tänker inte köra uppgraderingen förrens man är säker på att man kan köra sina skärmar i önskad upplösning utan problem!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar
Det här måste ju fixas! Jag tänker inte köra uppgraderingen förrens man är säker på att man kan köra sina skärmar i önskad upplösning utan problem!

Jag håller med om att det måste komma en officiell fix för det här! Men, du gör som du vill. Det funkar i alla fall med SwitchResX.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Fixat till min bildskärm också.

 

 

Hämtade denna OBS laddas ner direkt

 

samt

 

A word of note: some people have found that in using SwitchResX, the only way they were able to get things to work was by going to the "Timing Parameters" settings and checking "Use Simplified settings", and then changing the drop-down menu from "GTF" to "CTV-RB".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixat till min bildskärm också.

 

 

Hämtade denna

 

samt

 

A word of note: some people have found that in using SwitchResX, the only way they were able to get things to work was by going to the "Timing Parameters" settings and checking "Use Simplified settings", and then changing the drop-down menu from "GTF" to "CTV-RB".

 

Lägg inte ut filer som laddas ner direkt utan att ange detta !! :angry2:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg inte ut filer som laddas ner direkt utan att ange detta !! :angry2:

Varför inte? Man slipper ju surfa till hemsidan och sen leta upp nedladdningslänken. Om du är rädd för länkar så är det bara att hålla musen över länken och titta i status bar vart länken leder..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Lagt in varningstext, att den laddas ner direkt :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte? Man slipper ju surfa till hemsidan och sen leta upp nedladdningslänken. Om du är rädd för länkar så är det bara att hålla musen över länken och titta i status bar vart länken leder..

 

Hur många är det som gör det? Vem vet i vilken soptunna du grävt när det kommer ner en fil som en del inte ens märker.

Vill du ha en trojan att gräva efter i ditt system i två veckor så kan vi lätt ordna det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många är det som gör det? Vem vet i vilken soptunna du grävt när det kommer ner en fil som en del inte ens märker.

Vill du ha en trojan att gräva efter i ditt system i två veckor så kan vi lätt ordna det.

Internetparanoia? Nu lugnar vi ner oss..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Lägger in en länk till sidan där ni själva kan välja vilket ni vill ta hem

Madrau.com

 

Jag valde att ta hem enbart Controlpanelen, behövs ingen installation då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många är det som gör det? Vem vet i vilken soptunna du grävt när det kommer ner en fil som en del inte ens märker.

Vill du ha en trojan att gräva efter i ditt system i två veckor så kan vi lätt ordna det.

 

Går det inte att ställa in att du måste acceptera filen som du vill ladda ner? :fundersam::P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerat

post-113-1242161114_thumb.jpg

 

Tog den "säkra" och omständigare vägen, avslutade med Reparera Skivbehörigheter som var otroligt seg, började med att visa att det skulle ta närmare två timmar att reparera, men det gick snabbare.

Fläkten rusar på min MacBook...just nu...krävande installation tydligen..

 

 

Kör Skivverktyget en gång till för att kolla om den förra buggen är borta...det var den inte

 

post-19582-1242217119.jpg

 

 

Vad håller de på med borta i Cupertino... :superirriterad:

 

 

I förra veckan, alltså under 10.5.6, körde jag reparation av skivbehörigheterna och fick samma typ av felmeddelanden, samma typ av slutknorr av felmeddelandet.

När jag upprepade reparationen kom samma felmeddelande igen.

Vid kontakt med Apple Care säger de att det är någon codec som krånglar, men att det inte är värre än att det kan få vara kvar. Att ge sig in och försöka rota fram, och försöka slänga "rätt" sak är inte det lättaste.

 

Nils

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga inlägg på några dagar, antar att det funkar bra då ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga inlägg på några dagar, antar att det funkar bra då ?

Ja, förutom skärmtrasslet som nog kommer ta några månader att fixa till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerat o klart...inga problem so far på min PowerPc :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde uppdatering på OSX och fick stora problem med min SONY LCD. Låt bli uppdateringen om du har annat än bärbara eller iMac.

 

Jag återkommer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ha, minin fick grafikspuck och jag tappade signalen helt och kunde inte fortsätta med SwitchresX. En hel solig söndag gick åt pipan.

 

Fett sur på Apple som inte fixar detta trots att många erfar stora problem. Denna 10.5.7 har ju varit ute ett tag nu.

 

Nu har jag ominstallerat X till version 10.5 igen och får väl uppdatera till fram till 10.5.6.

 

10.5.7 klassas som "farlig kod" om ni frågar mig.

 

Puh......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...