Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iDVD borta efter ominstallation


Poopster

Rekommendera Poster

Hej!

 

Installerade om OSX idag efter att lyckats krångla till det lite för mig själv med alla inställningar. Det kändes som att det skulle gå snabbare så, vilke det också gjorde. Plus att jag ville göra det från scratch för att lära mig också. Allt fungerar förträfflgt men min iDVD programvara är spårlöst försvunnen. Ligger inte i Dock, eller i program. Och de två DVD-skivorna som följde med datorn är bara för att installera OSX. Fast jag fattar inte vad skiva 2 ska vara bra för? Den frågar aldrig efter den, och öppnar man den finns bara .pdf filer som säger att man ska köra skiva 1...?

 

Någon som kan hjälpa mig?

 

Mvh

 

Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på att jag saknar ytterligare två program efter ominstallationen; garageband och Appleworks. Inget av dessa är så där jätte saknade för min del, inte iDVD heller, men det vore ju kul om man kunde komma åt dem igen ändå. Någon?

 

/Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har förmodligen samma skivor som jag, du måste stoppa in Skiva 1, dubbelklicka på paketfilen och sedan välja "återställa program" där finns iDVD och Garageband, Av någon outgrundlig anledning tycker inte Apple att dom ska finnas med från scratch i en installation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Reefer! Nu fick jag tillbaka programmen igen. Läste nog för dåligt när jag tittade på skiva 1 första gången, för jag såg ordet Classic och tänkte "nä, det vill jag inte ha"... läser hädan efter hela filnamnet. ;)

 

Mvh

 

Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...