Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Time capsule + 2 macbooks


jukka71

Rekommendera Poster

Hej!

 

En månad sedan köpte en vit macbook. itunes har mycket musik och iphoto många bilder. Sedan köpte jag Time capsule 500gb. Funkar fint!

 

Nu, köpte jag till mig själv en macbook pro och undrar hur får jag vita macbooks musiklibrary och iphotos innehåll till nya macbook pro. Jag vet att via firewire. Men kan jag använda Time capsule för det här?

 

Tack på förhand!

 

mvh Jukka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gör en backup till TC på din vita mac*. Sen startar du din nya och låtsas som det är "din nya" mac så när

du blir tillfrågad "had du haft mac förut" svarar du ja och sen frågar (macbook pro) om du vill kopiera profil

från tidigare mac... Jaaaaaa (lol)

 

Problemet med detta är att din profil kommer heta samma på bägge maccarna. Kan du inte leva med det så

tror jag det är bättre med firewire

 

*glöm inte att ta med allt i backupen. Du kanske har kryssat i att iTunes skall exkluderas från backup

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket! Får se hur jag gör. Lät inte så jätte enkelt! Kanske en firewire-kabel vore skönt att ha...

 

Mvh Jukka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara lägga mapparna iTunes och iPhoto Library på din TM disk och sedan föra över dom till din nya dator.

eller så kan du ha kvar mapparna på TM och köra dom där ifrån genom att starta iTunes/iPhoto med tangenten alt nere och väljer då mapparna när programmet frågar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Jarting!

 

Måste man gå till systeminställningar och "delning" och kryssa "fildelning" ? Sedan på alternativ står det "dela filer och mappar med AFP", "antal anslutna användare: 0" ??

 

Måste ha det så på båda datorer?

 

mvh Jukka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny läste jag om flyttassistent. Är det bar för mig utan firewire?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...